Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Role mateřské školy ve čtenářské gramotnosti u dětí předškolního věku
Název práce v češtině: Role mateřské školy ve čtenářské gramotnosti u dětí předškolního věku
Název v anglickém jazyce: Role of kindergartens in reading literacy in preschoolage children
Klíčová slova: Čtenářská gramotnost|čtenářství|mateřské školy|předčtenářské dovednosti|předškolní děti|předškolní vzdělávání
Klíčová slova anglicky: Reading literacy|readership|kindergartens|pre-reading skills|preschool children|preschool education
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hana Landová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.06.2015
Datum zadání: 18.06.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 20.07.2015
Datum a čas obhajoby: 12.06.2017 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:05.05.2017
Datum proběhlé obhajoby: 12.06.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Osnova:
1. Obecný vhled do problematiky čtenářství u dětí
2. Legislativa předškolního vzdělávání
3. (Pre) čtenářské dovednosti u dětí předškolního věku
4. Rozvoj čtení- grafomotorika, jemná motorika, pomůcky a metody
5. Role mateřské školy ve vzdělávání a podpory čtenářské gramotnosti u předškolních dětí
6. Role knihovny ve vzdělávání a podpory čtenářství u dětí

Anotace (cíl práce):
Diplomová práce se bude zabývat (pre) čtenářstvím u dětí předškolního věku. V tomto období se děti připravují na vstup do základní školy a je důležité, aby měly osvojeny alespoň základní návyky pro snadnější nástup na ZŠ. Role mateřských škol je důležitá. Bude provedena analýza legislativy, rámcovými vzdělávacími programy a dalšími materiály, na základě kterých mateřské školy pracují. Bude proveden průzkum, jakou úlohu hraje mateřská škola ve vzdělávání a jak s dětmi učitelky
v MŠ pracují. Dále bude také zmapováno, jakou roli mohou zastat v tomto období knihovny, a jaké mohou nabídnout vzdělávací programy.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
1) BÜYÜKTAŞKAPU, Sema. Effect of Family Supported Pre-Reading Training Program Given to Children in Preschool Education Period on Reading Success in Primary School. Educational Sciences: Theory & Practice [online]. 2012, roč. 12, č. 1, s. 8 [cit. 2015-04-19]. Dostupné z:http://web.b.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?sid=c8b2b4e1-bd16-4645-a984-8813ef793a79%40sessionmgr110&vid=6&hid=106.
2) Centrum dětského čtenářství. KNIHOVNA JIŘÍHO MAHENA V BRNĚ. O Centru [online]. 2009-2015 [cit. 2015-04-19]. Dostupné z:http://www.kjm.cz/o-centru.
3) Desatero pro rodiče dětí předškolního věku. MATEŘSKÁ ŠKOLA BRNO, Tišnovská 169, p.o. Desatero pro rodiče dětí předškolního věku [online]. 2011 [cit. 2015-04-19]. Dostupné z:http://www.mstisnovska.cz/desatero/desatero-pro-rodice-deti-predskolniho-veku.
4) FRIENDLAENDEROVÁ, Hana a Lucie VRBKOVÁ. České děti jako čtenáři: Mediaresearch. Mediaresearch: výzkumná zpráva. Praha, 2014. 119 s.
5) MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, mládeže a tělovýchovy. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy [online]. 2013-2015 [cit. 2015-04-19]. Dostupné z:http://www.msmt.cz/.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK