Čeští novináři na Twitteru: Analýza sociálních interakcí českého mediálního prostoru
Název práce v češtině: | Čeští novináři na Twitteru: Analýza sociálních interakcí českého mediálního prostoru |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Czech journalists on Twitter: Social network analysis of Czech media system |
Klíčová slova: | Twitter|novinář|novináři|reinterpretace role novináře|digital trace data|mediální systém|analýza sociálních interakcí|komputační metody|komunikační konvence Twitteru|shluková analýza |
Klíčová slova anglicky: | social network analysis|Twitter|Czech journalists|journalist|journalists|reinterpretation of a role of journalist|media system|data analysis|digital trace data|digital humanities|cluster analysis|communication conventions on Twitter |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 17.06.2015 |
Datum zadání: | 17.06.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 25.06.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 24.01.2018 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 16.12.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.01.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Jiřina Šmejkalová, CSc. |
Konzultanti: | Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem diplomové práce je zmapovat pomocí analýzy sociálních sítí (social network analysis) český mediální prostor na sociální síti Twitter. Výchozím bodem analýzy jsou osobní účty českých novinářů z rozličných redakcí předních mediálních domů v České republice. Práce mimo jiné ověří, zda je toto profesní prostředí na Twitteru inkluzivní nebo exkluzivní? Tzn., jestli a jakým způsobem udržují novináři skrz své osobní účty na Twitteru kontakt s uživateli, které sami sledují a kteří sledují je. K vlastní analýze určené sítě bude využito programovacího jazyku R a jeho příslušných balíčků. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
CASTELLS, Manuel. The rise of the network society. 2nd ed., with a new pref. Malden, MA: Wiley-Blackwell, 2010, lvii, 597 p. ISBN 14-051-9686-6. KOLACZYK, Eric D a Gábor CSÁRDI. Statistical analysis of network data with R. xiii, 207 pages. Use R! MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím: extenze člověka. Vyd. 1. Praha: Odeon, 1991, 348 s. Eseje (Odeon). ISBN 80-207-0296-2. NATHAN DANNEMAN, Richard Heimann a Cover image by Monseé G. WOOD. Social Media Mining with R. Birmingham: Packt Publishing, 2014. ISBN 9781783281787. WASSERMAN, Stanley a Katherine FAUST. Social Network Analysis: Methods and Applications. New York: Cambridge University Press, 1994, xxxi, 825 p. ISBN 05-213-8707-8. WATTS, Duncan J. Small worlds: the dynamics of networks between order and randomness. 8th print., and 1st pbk. print. Princeton, N.J: Princeton University Press, 1999. ISBN 9780691117041. |