Vliv procesu výběru pracovníků na vnímání organizace kandidáty z řad absolventů
Název práce v češtině: | Vliv procesu výběru pracovníků na vnímání organizace kandidáty z řad absolventů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Process of Recruitment and its Relation to the Perception of the Organization by Graduate Candidates |
Klíčová slova: | Proces výběru pracovníků, kandidáti, absolventi, organizace, employer branding. |
Klíčová slova anglicky: | Recruitment process, candidates, graduate candidates, organization, employer branding. |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Jan Gruber, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 17.06.2015 |
Datum zadání: | 17.06.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 27.10.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 01.02.2017 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.12.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 01.02.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Helena Záškodná, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Cílem diplomové práce bude identifikovat procesy v rámci výběru pracovníků, které kandidáti na pracovní pozice považují za významné pro vnímání organizace jako zaměstnavatele. Teoretická východiska práce se zaměří na popis výběru pracovníků a vnímání kvality procesů v rámci výběru ze strany kandidátů na pracovní pozice. Zvláštní pozornost bude věnována absolventům jako specifické skupině kandidátů. Následně bude pozornost orientována na otázky etiky v rámci personální práce a koncepty zabývající se budováním dobrého jména zaměstnavatele (employer branding). Součástí práce bude empirické šetření, v němž bude výzkumný soubor tvořen skupinou kandidátů na pracovní pozice z řad absolventů a skupinou personalistů z různých organizací. V rámci výzkumu budou prostřednictvím rozhovorů a dotazníkových šetření identifikovány faktory v rámci výběru, které kandidáti vnímají jako významné, pozornost bude věnována tomu, co kandidáti oceňují, i tomu, co hodnotí negativně. V další fázi výzkumu budou realizovány rozhovory s personalisty, v nichž budou tyto faktory identifikované kandidáty podrobněji diskutovány a budou obohaceny o pohled ze strany zaměstnavatelů. Předběžný obsah diplomové práce bude následující: 1 Výběr pracovníků v organizaci 2 Vnímání procesů v rámci výběru ze strany kandidátů na pracovní pozice 3 Absolventi jako specifická skupina kandidátů 4 Etika personální práce při výběru pracovníků 5 Employer branding 6 Empirické šetření: Klíčové faktory procesu výběru pracovníků pro vnímání organizace kandidáty z řad absolventů |
Seznam odborné literatury |
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3. COOK, Mark. Personnel Selection: Adding Value Through People. Chichester: John Wiley & Sons. 2009. ISBN 978-0-47-098646-2. DINEEN, Brian R. a Scott M. SOLTIS. Career issues. In: ZEDECK, Sheldon (Ed.). APA Handbook of Industrial and Organizational Psychology : Volume 2 : Selecting and Developing Members for the Organization. Washington: American Psychological Association, 2011, s. 43-66. ISBN 978-1-4338-0727-5. EDWARDS, Martin R. An Integrative Review of Employer Branding and OB Theory. Personnel Review, 2010, 39(1), 5-23. ISSN 00483486. FRIED, Ytzhak., Ariel S. LEVI a Gregory LAURENCE. Motivation and Job Design in the New World of Work. In: CARTWRIGHT, Susan a Cary L. COOPER (Eds.). The Oxford Handbook of Personnel Psychology. New York: Oxford University Press, 2008, s. 586-611. ISBN 978-0-19-923473-8. KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2497-3. LaFOLLETTE, Hugh (Ed.). The Oxford Handbook of Practical Ethics. Oxford: Oxford University Press, 2003. ISBN 978-019-9284-238. WAGNEROVÁ, Irena. Etika v psychologii práce a organizace. In: WEISS, Petr a kol. Etické otázky v psychologii. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-845-6. |