Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Hyperaktivita (ADHD) – spouštěcí a protektivní faktory
Název práce v češtině: Hyperaktivita (ADHD) – spouštěcí a protektivní faktory
Název v anglickém jazyce: Hyperactivity (ADHD) – releasing and protective factors
Klíčová slova: ADHD|ADD|hyperaktivita|pedagogická psychologie
Klíčová slova anglicky: ADHD|ADD|hyperactivity|pedagogical psychology
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jaroslav Šturma
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 15.06.2015
Datum zadání: 15.06.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 26.07.2017
Datum a čas obhajoby: 07.09.2017 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:26.07.2017
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Michaela Veselá, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměří na jev, který se v naší společnosti objevuje se stále nabývající intenzitou a četností. Zabývat se bude v první řadě přístupy, s jakými bylo a je na tento jev nazíráno spolu se základními subtypy této poruchy. Dále také na činitele, které hyperaktivitu spouštějí a ovlivňují, jako je například kvalita rodinného prostředí či digitalizace našeho světa. Zaměří se také na spor, který vznikl v oblasti léčby ADHD a na to, jakým způsobem jsou děti s touto poruchou začleňovány do vzdělávacího procesu.
Empirická část se zaměří na návrh výzkumného projektu, který se bude věnovat vzorku dětí mladšího školního věku, v rámci kterého by formou rozhovoru s rodiči měly být shledávány facilitující a protektivní faktory rozvoje hyperaktivity.
Seznam odborné literatury
Drtílková, I., & Šerý, O. (2007). Hyperkinetická porucha / ADHD. (1. vyd., 268 s.) Praha: Galén.

Michalová, Z. (2011). ADD/ADHD v kontextu poruch chování. (Vyd. 1., 120 s.) Liberec: Technická univerzita v Liberci.

Munden, A., & Arcelus, J. (2008). Poruchy pozornosti a hyperaktivita: přehled současných poznatků a přístupů pro rodiče a odborníky. (Vyd. 3., 119 s., Překlad Dagmar Tomková). Praha: Portál.

Paclt, I. (2007). Hyperkinetická porucha a poruchy chování. (Vyd. 1., 234 s.) Praha: Grada.

Paclt, I., Ptáček, R., & Florian, J. (2006). Hyperaktivita. (28 s.) Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí.

Silver, A., & Hagin, R. (c2002). Disorders of learning in childhood. (2nd ed., xiv, 658 p.) New York: J. Wiley.

Vágnerová, M. (2000). Vývojová psychologie. Dětství, dospělost, stáří. (1. vyd., 522 s.) Praha: Portál.

Zelinková, O. (2003). Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. (10., zcela přeprac. a rozš. vyd., 263 s.) Praha: Portál.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK