Hyperaktivita (ADHD) – spouštěcí a protektivní faktory
Název práce v češtině: | Hyperaktivita (ADHD) – spouštěcí a protektivní faktory |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Hyperactivity (ADHD) – releasing and protective factors |
Klíčová slova: | ADHD|ADD|hyperaktivita|pedagogická psychologie |
Klíčová slova anglicky: | ADHD|ADD|hyperactivity|pedagogical psychology |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jaroslav Šturma |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 15.06.2015 |
Datum zadání: | 15.06.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 26.07.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2017 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 26.07.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Michaela Veselá, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se zaměří na jev, který se v naší společnosti objevuje se stále nabývající intenzitou a četností. Zabývat se bude v první řadě přístupy, s jakými bylo a je na tento jev nazíráno spolu se základními subtypy této poruchy. Dále také na činitele, které hyperaktivitu spouštějí a ovlivňují, jako je například kvalita rodinného prostředí či digitalizace našeho světa. Zaměří se také na spor, který vznikl v oblasti léčby ADHD a na to, jakým způsobem jsou děti s touto poruchou začleňovány do vzdělávacího procesu. Empirická část se zaměří na návrh výzkumného projektu, který se bude věnovat vzorku dětí mladšího školního věku, v rámci kterého by formou rozhovoru s rodiči měly být shledávány facilitující a protektivní faktory rozvoje hyperaktivity. |
Seznam odborné literatury |
Drtílková, I., & Šerý, O. (2007). Hyperkinetická porucha / ADHD. (1. vyd., 268 s.) Praha: Galén. Michalová, Z. (2011). ADD/ADHD v kontextu poruch chování. (Vyd. 1., 120 s.) Liberec: Technická univerzita v Liberci. Munden, A., & Arcelus, J. (2008). Poruchy pozornosti a hyperaktivita: přehled současných poznatků a přístupů pro rodiče a odborníky. (Vyd. 3., 119 s., Překlad Dagmar Tomková). Praha: Portál. Paclt, I. (2007). Hyperkinetická porucha a poruchy chování. (Vyd. 1., 234 s.) Praha: Grada. Paclt, I., Ptáček, R., & Florian, J. (2006). Hyperaktivita. (28 s.) Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí. Silver, A., & Hagin, R. (c2002). Disorders of learning in childhood. (2nd ed., xiv, 658 p.) New York: J. Wiley. Vágnerová, M. (2000). Vývojová psychologie. Dětství, dospělost, stáří. (1. vyd., 522 s.) Praha: Portál. Zelinková, O. (2003). Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. (10., zcela přeprac. a rozš. vyd., 263 s.) Praha: Portál. |