Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Informační podpora v oblasti softwarových simulátorů v lékařské výuce
Název práce v češtině: Informační podpora v oblasti softwarových simulátorů v lékařské výuce
Název v anglickém jazyce: Information support in the area of software simulators in medical education
Klíčová slova: lékařské simulátory, informační podpora, výuka, informační základna, repozitář, referenční manažer, myšlenkové mapy
Klíčová slova anglicky: medical simulators, information support, education, information base, repository, reference manager, mind maps
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: doc. MUDr. Jiří Kofránek, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 12.06.2015
Datum zadání: 12.06.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 25.06.2015
Datum a čas obhajoby: 02.09.2016 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:20.07.2016
Datum proběhlé obhajoby: 02.09.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Adéla Jarolímková, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: doc. PhDr. Richard Papík, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Cíl: Popis a základní analýza vývoje a užití softwarových simulátorů v lékařské výuce z hlediska informační podpory.
Osnova:
1. Úvod
2. Význam a poslání softwarových simulátorů v lékařských vědách.
3. Informační základna v ČR a ve světě pro oblast softwarových simulátorů v lékařské výuce.
4. Informační podpora vybraných významných světových pracovišť v oblasti tvorby a využití softwarových simulátorů v lékařské výuce.
5. Závěr
Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
KOFRÁNEK, Jiří a Jiří HOZMAN.Pacientské simulátory. Praha: Creative Connections s.r.o., 2013. ISBN 978-80-904326-6-6. Dostupné z:http://www.creativeconnections.cz/pacientskeSimulatory
KOFRÁNEK, Jiří a Tomáš KULHÁNELK. Lékařské simulátory. In:Medsoft 2014. Praha: Creative Connections s. r. o., 2014, s. 123-147. ISBN 978-80-86742-38–0 ISSN 1803-8115. Dostupné z:http://www.creativeconnections.cz/medsoft/2014.html
YUAN, Hao Bin, Beverly A. WILLIAMS, Jin Bo FANG a Qian Hong YE. A systematic review of selected evidence on improving knowledge and skills through high-fidelity simulation.Nurse Education Today[online]. 2012, vol. 32, issue 3, s. 294-298 [cit. 2015-04-28]. DOI: 10.1016/j.nedt.2011.07.010. Dostupné z:http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0260691711001833
KHALAILA, Rabia. Simulation in nursing education: An evaluation of students' outcomes at their first clinical practice combined with simulations.Nurse Education Today[online]. 2014, vol. 34, issue 2, s. 252-258 [cit. 2015-04-28]. DOI: 10.1016/j.nedt.2013.08.015. Dostupné z:http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0260691713003067
SHINNICK, Mary Ann a Mary A. WOO. The effect of human patient simulation on critical thinking and its predictors in prelicensure nursing students.Nurse Education Today[online]. 2013, vol. 33, issue 9, s. 1062-1067 [cit. 2015-04-28]. DOI: 10.1016/j.nedt.2012.04.004. Dostupné z:http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0260691712001098
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK