Informační podpora v oblasti softwarových simulátorů v lékařské výuce
Název práce v češtině: | Informační podpora v oblasti softwarových simulátorů v lékařské výuce |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Information support in the area of software simulators in medical education |
Klíčová slova: | lékařské simulátory, informační podpora, výuka, informační základna, repozitář, referenční manažer, myšlenkové mapy |
Klíčová slova anglicky: | medical simulators, information support, education, information base, repository, reference manager, mind maps |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | doc. MUDr. Jiří Kofránek, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 12.06.2015 |
Datum zadání: | 12.06.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 25.06.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 02.09.2016 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 20.07.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.09.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Adéla Jarolímková, Ph.D. |
Konzultanti: | doc. PhDr. Richard Papík, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cíl: Popis a základní analýza vývoje a užití softwarových simulátorů v lékařské výuce z hlediska informační podpory. Osnova: 1. Úvod 2. Význam a poslání softwarových simulátorů v lékařských vědách. 3. Informační základna v ČR a ve světě pro oblast softwarových simulátorů v lékařské výuce. 4. Informační podpora vybraných významných světových pracovišť v oblasti tvorby a využití softwarových simulátorů v lékařské výuce. 5. Závěr Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
KOFRÁNEK, Jiří a Jiří HOZMAN.Pacientské simulátory. Praha: Creative Connections s.r.o., 2013. ISBN 978-80-904326-6-6. Dostupné z:http://www.creativeconnections.cz/pacientskeSimulatory KOFRÁNEK, Jiří a Tomáš KULHÁNELK. Lékařské simulátory. In:Medsoft 2014. Praha: Creative Connections s. r. o., 2014, s. 123-147. ISBN 978-80-86742-38–0 ISSN 1803-8115. Dostupné z:http://www.creativeconnections.cz/medsoft/2014.html YUAN, Hao Bin, Beverly A. WILLIAMS, Jin Bo FANG a Qian Hong YE. A systematic review of selected evidence on improving knowledge and skills through high-fidelity simulation.Nurse Education Today[online]. 2012, vol. 32, issue 3, s. 294-298 [cit. 2015-04-28]. DOI: 10.1016/j.nedt.2011.07.010. Dostupné z:http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0260691711001833 KHALAILA, Rabia. Simulation in nursing education: An evaluation of students' outcomes at their first clinical practice combined with simulations.Nurse Education Today[online]. 2014, vol. 34, issue 2, s. 252-258 [cit. 2015-04-28]. DOI: 10.1016/j.nedt.2013.08.015. Dostupné z:http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0260691713003067 SHINNICK, Mary Ann a Mary A. WOO. The effect of human patient simulation on critical thinking and its predictors in prelicensure nursing students.Nurse Education Today[online]. 2013, vol. 33, issue 9, s. 1062-1067 [cit. 2015-04-28]. DOI: 10.1016/j.nedt.2012.04.004. Dostupné z:http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0260691712001098 |