Využívání multimediálních učebních pomůcek studenty se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách Jedličkova ústavu
Název práce v češtině: | Využívání multimediálních učebních pomůcek studenty se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách Jedličkova ústavu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The use of multimedia teaching aids by students with special educational needs in secondary schools of the Jedlicka Institute |
Klíčová slova: | multimediální učební pomůcky|informační společnost|trendy ve vzdělávání|modernizace výuky|počítač|internet |
Klíčová slova anglicky: | multimedia teaching aids|information society|trends in education|modernization of teaching|computer|internet |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 12.06.2015 |
Datum zadání: | 12.06.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 19.04.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 12.09.2017 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.07.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.09.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Kristýna Krejčová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se zabývá úlohou multimediálních učebních pomůcek ve výuce studentů se speciálními vzdělávacími potřebami ve specifickém prostředí středních škol Jedličkova ústavu. Cílem diplomové práce je pomocí pedagogického výzkumu zjistit míru využívání multimediálních učebních pomůcek a postoje studentů k multimediálním učebním pomůckám ve výuce . Předběžná osnova: V teoretické části práce charakterizuje protředí středních škol Jedličkova ústavu, představuje a specifikuje diagnózy studentů. Je také vymezen termín multimediální učební pomůcka, se kterým je dále v práci pracováno. Praktická část práce představuje pedagogický výzkum na středních školách Jedličkova ústavu, východiska, výsledky a zhodnocení. |
Seznam odborné literatury |
Literatura věnující se Multimediálním učebním pomůckám SAK, P. - MAREŠ, J. - NOVÁ, H. et all. Člověk a vzdělávání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007, 290 s. ISBN 978-80-7367-230-0. DOSTÁL, J. Učební pomůcky a zásada názornosti. Olomouc: Votobia, 2008. 40 s. ISBN 978-80-7220-310-9. DOSTÁL, J. Multimediální, hypertextové a hypermediální učební pomůcky - Trend soudobého vzdělávání. In Journal of Technology and Information Education, Volume 1, Issue 2, 3/2009. Olomouc, s. 18 - 23. ISSN 1803-537X. KUJAL, B. a kol. Pedagogický slovník. 2. díl. Praha: SPN, 1967. 533 s. PRŮCHA, J. a kol. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2004. 322 s. ISBN 80-7178-772-8. PAVLOVKIN, J. Multimédiá - významná podpora didaktických procesov pedagoga a edukantov. In Technika - informatyka - edukacja. Rzeszow: Uniwersytet Rzeszowski, 2007. s. 146 - 151. ISBN 978-83-88845-91-8. KOMENSKÝ, J. A. Velká didaktika. In Vybrané spisy Jana Ámose Komenského. Svazek I. Redakce Jan Patočka. 1. vyd. Praha: SPN, 1958. s. 41. CHUDÝ, Š. Některé aspekty využití multimédií při výuce. In Trendy technického vzdělávání. Olomouc : Votobia, 2005. s 305 - 308. ISBN 978-80-7220-227-8. BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. 247 s. ISBN 80-7178-216-5. CHROMÝ, J. K pojmu multimédia. In Modernizace vysokoškolské výuky technikcých předmětů. Hradec Králové: Gaudeamus, 2006. s. 72 - 76. ISBN 80-7041-835-4. Literatura věnující se metodologii pedagogiky HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 583 s. ISBN 80-7178-820-1. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6. CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1369-4. MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004, 78 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 80-7315-078-6. PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 2., nezměn. vyd. Praha: Karolinum, 2011, 270 s. ISBN 978-80-246-1916-3. ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 377 s. ISBN 978-80-7367-313-0. |