Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Firemní dobrovolnictví jako forma naplňování společenské odpovědnosti firem
Název práce v češtině: Firemní dobrovolnictví jako forma naplňování společenské odpovědnosti firem
Název v anglickém jazyce: Corporate Volunteering as a Form of Corporate Social Responsibility Fulfillment
Klíčová slova: společenská odpovědnost firem, dobrovolnictví, dobrovolník, firemní dobrovolnictví, ziskový sektor, neziskový sektor
Klíčová slova anglicky: Corporate Social Responsibility, volunteering, volunteer, corporate volunteering, for-profit sector, non-profit sector
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Michal Šerák, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 08.06.2015
Datum zadání: 08.06.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 23.06.2015
Datum a čas obhajoby: 06.09.2016 13:45
Datum odevzdání elektronické podoby:28.07.2016
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Pavol Frič, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Společenská odpovědnost firem (Corporate Social Responsibility, CSR), jakožto pojítko mezi ziskovým a neziskovým sektorem, nabývá v posledních letech na významu u mnoha firem jak v zahraničí, tak v České republice. Diplomová práce bude zaměřena na firemní dobrovolnictví, které je jednou z forem naplňování společenské odpovědnosti firem. Cílem je identifikace možných podob dobrovolnictví, kterým se firmy mohou věnovat. Dílčím cílem je zjistit, kterým z nich se věnují vybraní zaměstnavatelé působící v České republice a jaký význam a přínos mají pro jejich zaměstnance. V prvních dvou kapitolách práce, které budou vycházet z českých a anglicky psaných monografií a odborných článků především z oblasti CSR a dobrovolnictví, budou vymezeny základní pojmy, týkající se společenské odpovědnosti firem, dobrovolnictví a firemního dobrovolnictví. Pozornost zde bude také věnována jednotlivým formám firemního dobrovolnictví. Navazujici empirické šetření bude zaměřeno na praxi firemního dobrovolnictví – aktivity několika firem působících na českém trhu (společností z odlišných oborů: telekomunikace, informační technologie a doprava a logistika). Text bude následně zacílen na zaměstnance daných firem, zapojených do firemního dobrovolnictví – za pomoci dotazníkového šetření bude zjišťováno, jaký přínos pro ně firemní dobrovolnictví má, co je motivuje se do něj zapojit a které oblasti podpory preferují.

1 Společenská odpovědnost firem
2 Firemní dobrovolnictví jako forma naplňování CSR
2.1 Historie dobrovolnictví
2.2 Historie firemního dobrovolnictví
2.3 Formy firemního dobrovolnictví
3 Praxe firemního dobrovolnictví – aktivity vybraných společností
4 Empirické šetření – Význam a pociťovaný přínos firemního dobrovolnictví pro zaměstnance daných společností
Seznam odborné literatury
BARTOŠOVÁ, Zuzana. „Z ‚tvůrců zisků‘ na ‚spolutvůrce hodnot‘. Firemní filantropie jako klíčová oblast CSR.“ Napříč společenskou odpovědností firem. Kladno: AISIS, 2005. s. 35–41. ISBN 80-239-6111-X

BARTOŠOVÁ, Zuzana. Měření a benchmarking jako součást strategie CSR. Praha: Fórum dárců, 2006a. 45 s. ISBN 80-902965-6-4

BARTOŠOVÁ, Zuzana. Průvodce firemní filantropií. Praha: Fórum dárců, 2006b. 38 s. ISBN 80-902965-5-6

COMMISSION OF THE EUROPEAN COMMUNITIES. Greenpaper – Promoting a European framework for Corporate Social Responsibility. Brussels: Commission of the European Communities, 2001.

DOHNALOVÁ, Marie. Antropologie občanské společnosti. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2004. ISBN 80-7204-339-0

FRANC, Pavel, Jiří NEZHYBA a Cornelia HEYDENREICH. Když se bere společenská odpovědnost vážně. Brno: Ekologický právní servis, 2006. 72 s. ISBN 80-86544-08-7

FRIČ, Pavol. Dárcovství a dobrovolnictví v České republice. Praha: NROS, AGNES, 2001. 115 s. ISBN 80-902633-7-2

JEŘÁBKOVÁ, Veronika a Jan HARTL. Společenská odpovědnost firem. Olomouc: EPAVA, 2003. 42 s. ISBN 80- 456- 4258-8

PRACHAŘ, Jaroslav, Pavel RYŠÁNEK, Vladimír STRAKA a Jiří ZAJÍC. Společenská odpovědnost organizací (SZP) – aplikace a hodnocení. Praha: Rada kvality ČR a Sdružení Korektní podnikání, 2008. 110 s. ISBN 978-80-02-01989.3

ŠORMOVÁ, Lucie a Alžběta KLÉGROVÁ. Dobrovolnictví. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2006. 24 s. ISBN 80-86991-68-7

THOMAS, Susan and Brenda CHRISTOFFER. Corporate Volunteerism. Essential Tools for Excellence in Corporate Community Involvement. Boston: Boston College Center for Corporate Community Relations, 1999. 23 p.

TOŠNER, Jiří a Olga SOZANSKÁ. Dobrovolníci a metodika práce s nimi v organizacích. Praha: Portál, 2002. 149 s. ISBN 80-7178-514-8

VAN HAL, Tirza et al. Volunteering and participation on the agenda. Survey on volunteering policies and partnerships in the European Union. Utrecht: COVOQ, 2004. 224 p. ISBN 9072934695
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK