Strategie výuky na vysokých školách s technickým zaměřením
Název práce v češtině: | Strategie výuky na vysokých školách s technickým zaměřením |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Strategies for teaching at technical colleges |
Klíčová slova: | strategie výuky, vysokoškolská výuka, technické školy |
Klíčová slova anglicky: | teaching strategies, teaching at universities, technical colleges |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 27.05.2015 |
Datum zadání: | 27.05.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 16.12.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 02.02.2017 14:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 16.12.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.02.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Tato bakalářská práce je zaměřena na strategie výuky používané na vysokých školách technického zaměření. Strategie výuky na vysokých školách obecně většinou vycházejí ze zkušeností, které vysokoškolští učitelé sami získali při studiu na vysoké škole. Vysokoškolští učitelé nejsou vystudovaní pedagogové, jsou to odborníci v daném oboru. Z toho vyplývá, že málokterý učitel zkoumá nové efektivnější strategie, které by mohly napomoci k pochopení složitých technických předmětů. Vzhledem k tomu, že jde o teoreticko–empirickou práci, bude k získání představy o strategiích výuky použita metoda pozorování a metoda dotazníků z řad studentů. V České republice je jen velmi málo publikací, které se zaměřují na vysokoškolskou pedagogiku na školách technického zaměření. Právě z tohoto důvodu si tato bakalářská práce stanovuje za cíl shrnout a popsat strategie výuky, které se používají na vysokých technických školách. |
Seznam odborné literatury |
VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Strategie výuky ve vysokoškolském vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2002, 283 s. ISBN 80-7290-100-1. VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Vybrané otázky vysokoškolské pedagogiky pro vzdělavatele učitelů. Praha: Univerzita Karlova, 1999, 222 s. ISBN 80-86039-97-8. ROHLÍKOVÁ, Lucie a Jana VEJVODOVÁ. Vyučovací metody na vysoké škole: praktický průvodce výukou v prezenční i distanční formě studia. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 281 s. ISBN 978-80-247-4152-9. PODLAHOVÁ, Libuše. Didaktika pro vysokoškolské učitele. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012, 154 s. Pedagogika (Grada). ISBN 9788024742175. SLAVÍK, Milan. Vysokoškolská pedagogika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012, 253 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4054-6. |