Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Projektové vyučování v předmětu Český jazyk a literatura na 2. stupni ZŠ a na SŠ
Název práce v češtině: Projektové vyučování v předmětu Český jazyk a literatura na 2. stupni ZŠ a na SŠ
Název v anglickém jazyce: Project Education in the Lessons of Czech Language and Literature at a Higher Level of Czech Primary School and at a Secondary School
Klíčová slova: projektové vyučování, projekt, projektová metoda, český jazyk a literatura, 2. stupeň ZŠ, střední škola
Klíčová slova anglicky: project education, project, project method, czech language and literature, higher level of czech primary school, secondary school
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav českého jazyka a teorie komunikace (21-UCJTK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Kateřina Šormová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 27.05.2015
Datum zadání: 27.05.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 17.06.2015
Datum a čas obhajoby: 12.09.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:14.08.2016
Datum proběhlé obhajoby: 12.09.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zaměří na možnosti využití projektového vyučování na II. stupni ZŠ a na školách středních s akcentem na předmět český jazyk a literatura. Cílem je popsat a zhodnotit možnosti projektového vyučování a současný stav využívání této komplexní vyučovací metody. Analýza současných projektových materiálů se zaměří zejména na tyto fáze projektové výuky:
- výběr tématu (významný pro žáka, vnitřní motivace)
- možnosti integrace žáka a projektu
- formulace úkolu a cíle projektu
- příprava pedagoga
- příprava žáků
- velikost, rozsah a forma projektu
- vyhodnocení, zpětná vazba, dopady pro vyučovací praxi
Součástí práce bude také návrh vlastních projektů a jejich didaktického zpracování.

.
Seznam odborné literatury
Beran, V. (2003). Učím s radostí: zkušenosti, lekce, projekty. 1. vyd., 237 s. Praha: Agentura Strom.
Č̌echová, M., Styblík, V. (1998). Čeština a její vyučování: didaktika č̌eského jazyka pro uč̌itele základních a středních š̌kol a studenty uč̌itelství. 2., upravené vyd., 264 s. Praha: SPN.
Dömischová, I. (2011). Projektová výuka: moderní strategie vzdělávání v České republice a německy mluvících zemích. 1. vyd., 212 s. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Dvořáková, M. (2009). Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. 1. vyd., 158 s. Praha: Karolinum.
Hausenblas, O. (1997). Vrátíme smysl hodinám češtiny?: úvaha a praktický návrh, jak učinit náš vyučovací předmět hodným žákova zájmu. 1. vyd., 51 s. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
Hyplová, J. (2010). Využití projektového vyučování k rozvoji čtenářské gramotnosti žáků základní školy. 1. vyd., 155 s. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
Kalhous, Z., & Obst, O. (2009). Školní didaktika. 2. vyd., 447 s. Praha: Portál.
Kratochvílová, J. (2006). Teorie a praxe projektové výuky. 1. vyd., 160 s. Brno: Masarykova univerzita.
Minářová, E. (1994). Didaktika českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ. 1. vyd., 44 s. Brno: Masarykova univerzita v Brně.
Petty, G. (2013). Moderní vyučování. 6., rozš. a přeprac. vyd., 562 s. Praha: Portál.
Skalková, J. (2007). Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. 2., rozš. a aktualiz. vyd., 322 s. Praha: Grada.
Šebesta, K. (1999). Od jazyka ke komunikaci: didaktika českého jazyka a komunikační výchova. 1. vyd., 157 s. Praha: Karolinum.
Tomková, A., Kašová, J., Dvořáková, M. (2009). Učíme v projektech. 1. vyd., 173 s. Praha: Portál.
Zormanová, L. (2014). Obecná didaktika: pro studium a praxi. 1. vyd., 239 s. Praha: Grada.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK