Organizační kultura zdravotnického zařízení a její odraz ve spokojenosti a stabilizaci zaměstnanců
Název práce v češtině: | Organizační kultura zdravotnického zařízení a její odraz ve spokojenosti a stabilizaci zaměstnanců |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Organizational culture of healthcare organization and its impact on employee satisfaction and stabilization |
Klíčová slova: | Organizační kultura, spokojenost zaměstnanců, stabilizace zaměstnanců, zdravotnické zařízení, nemocnice |
Klíčová slova anglicky: | Organization culture, employee satisfaction, employee stabilization, healthcare organization, hospital |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociologie (21-KSOC) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Dana Mudd, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 27.05.2015 |
Datum zadání: | 27.05.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 04.06.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 15.06.2016 09:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.05.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.06.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Jiří Buriánek, CSc. |
Zásady pro vypracování |
1. Východiska: jasné a stručné vymezení východisek, zdůvodnění relevance práce. Základní formulace výzkumného problému. Teoretická východiska jeho uchopení. Návaznost na předchozí výzkumy. Situace v oboru (nejdůležitější předchozí závěry). Východiskem mé práce je především poptávka ze strany nemocnice, které se nedávno změnilo vedení. Poptávka přišla ze strany nového ředitele. Mají zájem o kvantitativní šetření spokojenosti zaměstnanců (lékařů a sester). 2. Cíle: vymezení hlavního cíle práce a případně cílů vedlejších. Formulace výzkumné otázky a představení toho, co má řešení práce přinést (řešení problému, přínos akademické obci a čtenářům). Viz také rámeček níže. Mým cílem je kvalitní zmapování spokojenosti zaměstnanců na jednotlivých odděleních, jejich porovnání a zjištění rozdílů. Doufám, že se mi podaří situaci podchytit a popřípadě i navrhnout vedení změny, které by vedly ke zlepšení situace. Mou výzkumnou otázkou je, co je pro zaměstnance Trutnovské nemocnice důležité a s čím jsou spokojeni a naopak a s čím souvisí jejich stabilizace. 3. Metodika: předpokládaný postup řešení a způsob dosažení cíle/ů. Konkrétní a rozmyšlená představa o metodickém postupu řešení práce. Předběžné rozvržení tohoto postupu, následnost jednotlivých kroků. V případě empirických prací navrhované výzkumné metody a techniky. Sestavení kvantitativního dotazníku na míru pro zaměstnance budou předcházet analytická interviews s vedením nemocnice a s top managementem. Po sestavení dotazníku bude dotazník distribuován cílové skupině a analyzován. Poté budou výsledky prezentovány vedení nemocnice. 4. Hypotézy: formulace obecných předpokladů, hypotéz, které se budou v práci ověřovat (zejm. pro empirické práce). Ráda bych zmapovala jednotlivé aspekty spokojenosti a zjistila, co je pro zaměstnance v této nemocnici důležité. Mou hypotézou je, že spokojenost s prací souvisí se stabilitou. Za předpokladu, že se moje hypotéza potvrdí, budu hledat jednotlivá specifika. Pokud budou vyvráceny, doufám, že zjistím důvody pro setrvávání v práci anebo naopak pro uvažování o odchodu. 5. Charakteristika závěrů: představení očekávaných závěrů ve smyslu jejich hloubky, dosahu, relevance vzhledem k východiskům a cílům práce, resp. další využitelnosti. Doufám, že výsledky mé práce budou aplikovatelné pro zlepšení situace v nemocnici v Trutnově, že zjistím, jak jsou zaměstnanci spokojeni ve svém zaměstnání a kde je prostor pro změny nebo naopak, kde je dobré podpořit již zavedenou strategii. |
Seznam odborné literatury |
Bedrnová, E., Nový, I.: Psychologie a sociologie řízení firmy/ Cesty efektivního využití lidského potenciálu podniku. Prospektrum, Praha 1994 Armstrong, M. (2007). Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. 10. vydání. ISBN: 978-80-247-1407-3. Praha: Grada. Dědina, J., Cajthamr, V. (2005). Management a organizační chování. ISBN: 978-80-247-3348-7. Praha: Grada. Gladkij, I. (2003). Management ve zdravotnictví. ISBN: 80-7226-996-8. Brno: Computer Press. Koubek, J. (2012). Řízení lidských zdrojů: Základy moderní personalistky. 4. rozšířené vydání. ISBN: 978-80-7261-168-3. Praha: Management Press. Robbins, S., Coutler, M. (2007). Management. ISBN: 978-0133043600. New Jersey: Pearson Education. Keller, J., (2010). Sociologie byrokracie a organizace. ISBN: 978-80-86429-74-8. Praha: Slon. |