Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Organizační kultura zdravotnického zařízení a její odraz ve spokojenosti a stabilizaci zaměstnanců
Název práce v češtině: Organizační kultura zdravotnického zařízení a její odraz ve spokojenosti a stabilizaci zaměstnanců
Název v anglickém jazyce: Organizational culture of healthcare organization and its impact on employee satisfaction and stabilization
Klíčová slova: Organizační kultura, spokojenost zaměstnanců, stabilizace zaměstnanců, zdravotnické zařízení, nemocnice
Klíčová slova anglicky: Organization culture, employee satisfaction, employee stabilization, healthcare organization, hospital
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociologie (21-KSOC)
Vedoucí / školitel: Mgr. Dana Mudd, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 27.05.2015
Datum zadání: 27.05.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 04.06.2015
Datum a čas obhajoby: 15.06.2016 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:04.05.2016
Datum proběhlé obhajoby: 15.06.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Jiří Buriánek, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Východiska: jasné a stručné vymezení východisek, zdůvodnění relevance práce. Základní formulace výzkumného problému. Teoretická východiska jeho uchopení. Návaznost na předchozí výzkumy. Situace v oboru (nejdůležitější předchozí závěry).
Východiskem mé práce je především poptávka ze strany nemocnice, které se nedávno změnilo vedení. Poptávka přišla ze strany nového ředitele. Mají zájem o kvantitativní šetření spokojenosti zaměstnanců (lékařů a sester).
2. Cíle: vymezení hlavního cíle práce a případně cílů vedlejších. Formulace výzkumné otázky a představení toho, co má řešení práce přinést (řešení problému, přínos akademické obci a čtenářům). Viz také rámeček níže.
Mým cílem je kvalitní zmapování spokojenosti zaměstnanců na jednotlivých odděleních, jejich porovnání a zjištění rozdílů. Doufám, že se mi podaří situaci podchytit a popřípadě i navrhnout vedení změny, které by vedly ke zlepšení situace. Mou výzkumnou otázkou je, co je pro zaměstnance Trutnovské nemocnice důležité a s čím jsou spokojeni a naopak a s čím souvisí jejich stabilizace.
3. Metodika: předpokládaný postup řešení a způsob dosažení cíle/ů. Konkrétní a rozmyšlená představa o metodickém postupu řešení práce. Předběžné rozvržení tohoto postupu, následnost jednotlivých kroků. V případě empirických prací navrhované výzkumné metody a techniky.
Sestavení kvantitativního dotazníku na míru pro zaměstnance budou předcházet analytická interviews s vedením nemocnice a s top managementem. Po sestavení dotazníku bude dotazník distribuován cílové skupině a analyzován. Poté budou výsledky prezentovány vedení nemocnice.
4. Hypotézy: formulace obecných předpokladů, hypotéz, které se budou v práci ověřovat (zejm. pro empirické práce).
Ráda bych zmapovala jednotlivé aspekty spokojenosti a zjistila, co je pro zaměstnance v této nemocnici důležité. Mou hypotézou je, že spokojenost s prací souvisí se stabilitou.
Za předpokladu, že se moje hypotéza potvrdí, budu hledat jednotlivá specifika. Pokud budou vyvráceny, doufám, že zjistím důvody pro setrvávání v práci anebo naopak pro uvažování o odchodu.
5. Charakteristika závěrů: představení očekávaných závěrů ve smyslu jejich hloubky, dosahu, relevance vzhledem k východiskům a cílům práce, resp. další využitelnosti.
Doufám, že výsledky mé práce budou aplikovatelné pro zlepšení situace v nemocnici v Trutnově, že zjistím, jak jsou zaměstnanci spokojeni ve svém zaměstnání a kde je prostor pro změny nebo naopak, kde je dobré podpořit již zavedenou strategii.
Seznam odborné literatury
Bedrnová, E., Nový, I.: Psychologie a sociologie řízení firmy/ Cesty efektivního využití lidského potenciálu podniku. Prospektrum, Praha 1994
Armstrong, M. (2007). Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. 10. vydání. ISBN: 978-80-247-1407-3. Praha: Grada.
Dědina, J., Cajthamr, V. (2005). Management a organizační chování. ISBN: 978-80-247-3348-7. Praha: Grada.
Gladkij, I. (2003). Management ve zdravotnictví. ISBN: 80-7226-996-8. Brno: Computer Press.
Koubek, J. (2012). Řízení lidských zdrojů: Základy moderní personalistky. 4. rozšířené vydání. ISBN: 978-80-7261-168-3. Praha: Management Press.
Robbins, S., Coutler, M. (2007). Management. ISBN: 978-0133043600. New Jersey: Pearson Education.
Keller, J., (2010). Sociologie byrokracie a organizace. ISBN: 978-80-86429-74-8. Praha: Slon.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK