Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Emoční inteligence a možnosti jejího poznávání a uplatnění
Název práce v češtině: Emoční inteligence a možnosti jejího poznávání a uplatnění
Název v anglickém jazyce: Emotional intelligence and possibilities of its recognition and application
Klíčová slova: emoční inteligence, skaut, skauting, MSCEIT
Klíčová slova anglicky: emotional intelligence, scout, scouting, MSCEIT
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hedvika Boukalová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 22.05.2015
Datum zadání: 22.05.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 29.05.2015
Datum a čas obhajoby: 07.09.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:26.07.2016
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Markéta Niederlová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce ve své teoretické části nastíní relevantní problematiku emocí a následně se hlouběji zaměří na vybrané koncepty emoční a sociální inteligence. Budou popsány různé přístupy k jejich zkoumání a měření, z nichž některé budou později použity v empirické části práce. Důraz bude kladen na vzájemnou provázanost emočních a sociálních kompetencí, problematiku komunikace emocí a na roli, kterou hraje emoční inteligence v interpersonálních vztazích. V rámci empirické části práce bude prověřována souvislost emoční inteligence s vybranými charakteristikami činnosti, role a osobnosti skautského vedoucího. Práce si klade za cíl zmapování vybraných emočních a sociálních aspektů osobnosti a možností jejich zkoumání a hlubšího poznávání, dále pak jejich vztahem s dalšími relevantními aspekty, projevujícími se v reálném životě poloprofesionálního výchovného pracovníka.
Seznam odborné literatury
Druskat, V. U., Sala, F., Mount, G. (2006). Linking emotional intelligence and performance at work: Current research evidence with individuals and groups. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.

Goleman, D. (1995). Emotional intelligence: Why it can matter more than IQ. New York: Bantam

Martinez-Pons, M. (1999). Emotional intelligence as a self-regulatory process: A social cognitive view. Imagination, Cognition & Personality, 19, 331–350.

Mayer, J. D., & Geher, G. (1996). Emotional intelligence and the identification of emotion. Intelligence, 22, 89 –114. doi:10.1016/S0160- 2896(96)90011-2

Mayer, J. D., Salovey, P., Caruso, D. R. (2000). Models of emotional intelligence. In R.J.Sternberg (Ed.), Handbook of intelligence, pp. 396-420. New York: Cambridge University Press

Mayer, J. D.; Salovey, P.; Caruso, D. R. (2008). Emotional intelligence: New ability or eclectic traits? American Psychologist, Vol 63(6), 503-517.

Palmer, B., Donaldson, C., & Stough, C. (2002). Emotional intelligence and life satisfaction. Personality and Individual Differences, 33, 1091–1100.

Slaměník, I. (2011). Emoce a interpersonální vztah. Praha: Grada.

Stuchlíková, I. (2007). Základy psychologie emocí. Praha: Portál.

VanRooy, D. L., Viswesvaran, C. (2004). Emotional intelligence: A meta-analytic investigation of predictive validity and nomological net. Journal of Vocational Behavior, 65, 71-95.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK