Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Získávání a rozvoj studentů a absolventů v koncepci talent managementu
Název práce v češtině: Získávání a rozvoj studentů a absolventů v koncepci talent managementu
Název v anglickém jazyce: Acquisition and Development of Students and Graduates in the Concept
Klíčová slova: talent management, získávání pracovníků, vzdělávání pracovníků, rozvoj pracovníků, studenti, absolventi, trainees
Klíčová slova anglicky: talent management, , recruitment, employee training and development, , students, graduates, trainees
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Renata Kocianová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.05.2015
Datum zadání: 19.05.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 25.05.2015
Datum a čas obhajoby: 21.06.2016 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:16.05.2016
Datum proběhlé obhajoby: 21.06.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Olga Běhounková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit, jak zaměstnavatelé přistupují k získávání a rozvoji specifické skupiny pracovníků, talentovaných studentů a absolventů, v souvislosti s koncepcí talent managementu. Práce zkoumá, v jaké míře se zaměstnavatelé zaměřují v rámci svých programů talent managementu na studenty a absolventy, jak chápou pojem talent a jaké metody získávání a rozvoje studentů a absolventů nejčastěji využívají. Teoretickými východisky práce budou poznatky z dosavadního vývoje a stávající podoby koncepce talent managementu a získávání a rozvoje pracovníků, doplněné o charakteristiky dané cílové skupiny pracovníků. Empirické šetření bude realizováno formou kombinace dotazníkového šetření a kvalitativních rozhovorů se zástupci personálních oddělení zaměstnavatelů s více než 500 zaměstnanci, působících v Praze, kteří realizují programy pro studenty a absolventy (v současnosti se jedná přibližně o 47 podnikatelských subjektů).

Struktura práce:

1 Talent management
1.1 Vývoj koncepce talent managementu
1.2 Aktuální přístupy k systému talent managementu
1.3 Procesy v systému talent managementu
1.4 Význam systému talent managementu pro organizaci

2 Získávání studentů a absolventů
2.1 Profil studentů a absolventů
2.2 Význam získávání studentů a absolventů pro organizaci
2.3 Podmínky a zdroje získávání studentů a absolventů
2.4 Metody získávání studentů a absolventů
2.5 Personální marketing

3 Rozvoj studentů a absolventů
3.1 Význam rozvoje studentů a absolventů pro organizaci
3.2 Metody rozvoje studentů a absolventů

4 Empirické šetření:Získávání a rozvoj studentů a absolventů v koncepci Talent Management
Seznam odborné literatury
ALVAREZ, Amber W. a Boris NOWALSKI. Enhancing talent development & talent acquisition. Global Focus: The EFMD Business Magazine, 2014, roč. 8., č. 3, s. 24-27. ISSN: 1784-2344.
ASHTON, Chris a Lynn MORTON. Managing talent for competitive advantage. Strategic HR Review [online]. 2005, roč. 4, č. 5, s. 28-31 [cit. 2015-05-09]. ISSN: 1475-4398.
AYLWARD, Nicola. Traineeships: a year of evolution. Adults Learning [online]. 2014, roč. 25, č. 4, s. 35-37 [cit. 2015-05-09]. ISSN: 0955-2308.
BERGER, Lance a Dorothy BERGER. The talent management handbook: creating organizational excellence by identifying, developing, and promoting your best people. New York: McGraw-Hill, 2004. ISBN 0-07-141434-7.
BOTHA, Annelize, Mark BUSSIN a Lukas De SWARDT. An employer brand predictive model for talent attraction and retention. SA Journal of Human Resource Management [online]. 2011, roč. 9, č. 1 [cit. 2015-05-09]. ISSN: 1683-7584, DOI: 10.4102/sajhrm.v9i1.388.
GAUL, Patty. Talent Acquisition Requires Strategic Use of Social Media, Understanding Quality of Hire. Talent Development [online]. 2014, roč. 68, č. 9, s. 22 [cit. 2015-05-09]. ISSN: 2374-0663.
HORVÁTHOVÁ, Petra. Talent management. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2011. SBN 978-80-7357-665-3.
KAHL, Martina. Modernes Talent-Management: Wegweiser zum Aufbau eines Talent-Management-Systems. Hamburg: Diplomica Verlag, 2012. ISBN: 978-3842865020.
KANDOLA, Rajvinder. The graduate recruitment manual. Burlington, VT: Gower, 2001. ISBN 05-660-8023-0.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOUKOL, Jiří. Spolupráce se studenty: Přínosy převažují, otevřenost firem je na místě. HR forum. č. 6, s. 11-12, 2011. ISSN 1212-690X.
NDWENI, Buhle. The battle of the employer brands: attracting the best talent. Finweek [online]. 2015, s. 14-19 [cit. 2015-05-09]. ISSN: 1812-4658.
NG, Eddy a Ronald BURKE. The next generation at work - Business students' views, values and job search strategy: Implications for universities and employers. Education + Training [online]. 2006, roč. 48, č. 7, s. 478-492 [cit. 2015-05-09]. ISSN: 0040-0912.
PETTIBONE, Craig. Recruiting and Retaining Young Talent. Public Manager [online]. 2008, roč. 37, č. 2, s. 74-77 [cit. 2015-05-09]. ISSN: 1061-7639.
SRIVASTAVA, Pallavi a Jyotsna BHATNAGAR. 'Employer Brand for Talent Acquisition: An Exploration Towards its Measurement. Vision (09722629) [online]. 2010, roč. 14, č. 1/2, s. 25-34 [cit. 2015-05-09]. ISSN: 0972-2629.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK