Postoje manažerů a zaměstnanců k teleworkingu
Název práce v češtině: | Postoje manažerů a zaměstnanců k teleworkingu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The attitudes of managers and employees towards teleworking |
Klíčová slova: | Teleworking|zaměstnanec|postoj|manažer |
Klíčová slova anglicky: | Teleworking|employee|attitude|manager |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Eva Letovancová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 18.05.2015 |
Datum zadání: | 18.05.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 29.05.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 21.06.2017 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.05.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.06.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Ivana Šípová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Teleworking neboli práce z domu je v současnosti jedním z moderních způsobů uspořádání práce. Jeho zavádění do firem má výhody i nevýhody a vytváří nové, dosud neznámé nároky, jak na řadové zaměstnance, tak na manažery. Další faktory, které se promítají do možnosti zavedení teleworkingu ve firmě, jsou komunikace, důvěra a podpora. Cílem práce je popsat tyto nároky a faktory, jelikož právě ony se podílí na vytváření postojů k teleworkingu. Návrh výzkumu se bude týkat jak samotného poznávání postojů ve firmě, tak možnosti jejich ovlivnění. |
Seznam odborné literatury |
Baruch, Y. (2000). Teleworking: benefits and pitfalls as perceived by professionals and managers. New Technology, Work and Employment, 15(1), 34-49. Baruch, Y. (2001). The status of research on teleworking and an agenda for future research. International Journal of Management Reviews, 3(2), 113-129. Filadelfiová, J., Gurá&, P., Bodnárová, B. (1999). Telework na Slovensku a v zahraničí: Prvé výsledky a skúsenosti. Bratislava: Medzinárodné stredisko pre výskum rodiny Illegems, V., & Verbeke, A. (2004). Telework: what does it mean for management?. Long Range Planning, 37(4), 319-334. Lim, V. K., & Teo, T. S. (2000). To work or not to work at home-An empirical investigation of factors affecting attitudes towards teleworking. Journal of Managerial Psychology, 15(6), 560-586. Paleček, M., & Michalík, D. (2012). Teleworking a jeho vnímání z pohledu zaměstnanců a managementu. Psychologie pro praxi, (3-4), 89-95. |