Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Specifika svědeckých výpovědí dětí v trestním řízení z pohledu psychologie
Název práce v češtině: Specifika svědeckých výpovědí dětí v trestním řízení z pohledu psychologie
Název v anglickém jazyce: Specifics of children´s testimony from the point of view of psychology
Klíčová slova: dětská výpověď, výslech dětí, komunikace, lhaní, sugestibilita, sugestivní techniky  
Klíčová slova anglicky: children’s testimony, interviewing of children, communication, lying, suggestibility, suggestive techniques
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hedvika Boukalová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.05.2015
Datum zadání: 18.05.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 29.05.2015
Datum a čas obhajoby: 20.06.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:19.04.2016
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Zuzana Kostelníková
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce popisuje problematiku výslechu dětí a mladistvých do 15 let v pozicích svědků trestných činů. Cílem vyslýchajícího je zjistit co nejvíce relevantních informací, což vyžaduje trpělivost, umění v pokládání otázek a empatii. Práce se skládá ze dvou částí – teoretické a empirické. V teoretické části nejprve seznamuji čtenáře s klíčovými pojmy. V dalších kapitolách se pak více zaměřuji na výslech, jeho přípravu a průběh, s důrazem na specifika, která nastávají při vyslýchání dětí. Neopomíjím ani problémy, se kterými se vyslýchající může setkat – lživě vypovídající dítě, navedené dítě, atd. V empirické části pak představím návrh kvalitativního výzkumu, který se bude opírat o poznatky, kterým jsem se podrobněji věnovala v teoretické části.
Seznam odborné literatury
Boukalová, H. (2012). Interakce a komunikace ve vyšetřování trestné činnosti z pohledu psychologie. (Vyd. 1., 157 s.) Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy

Bruck, M., & Ceci, S. (2013). Expert testimony in a child sex abuse case: Translating memory development research. Memory, vol. 21 (issue 5), pp. 556-565.

Damon, W., & Lerner, R. (2006). Handbook of child psychology. (6th ed., 1073 s.) Hoboken, N.J.: John Wiley.

Gillernová, I., & Boukalová, H. (2006). Vybrané kapitoly z kriminalistické psychologie. (1. vyd., 280 s.) Praha: Karolinum.

Natali, V., Marucci, F., & Mastroberardino, S. (2012). Long-Term Memory Effects of Eye Closure on Children Eyewitness Testimonies. Applied Cognitive Psychology, vol. 26 (issue 5), pp. 730-736.

Poole, D., & Bruck, M. (2012). Divining testimony? The impact of interviewing props on children´s reports of touching. Developmental Review, vol. 32 (issue 3), pp. 165-180.

Westcott, H., Davies, G., & Bull, R. (2002). Children´s testimony: A Handbook of Psychological research and Forensic practice. (394 p.) New York: J. Wiley.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK