Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Psychologické souvislosti výcviků orientovaných na zvládání vzteku
Název práce v češtině: Psychologické souvislosti výcviků orientovaných na zvládání vzteku
Název v anglickém jazyce: Psychological aspects of trainings oriented on anger management
Klíčová slova: Vztek, výcvik zvládání vzteku, násilí, metody výcviků, efektivita výcviků
Klíčová slova anglicky: Anger, anger management, violence, training methods, efficiency trainings
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. David Čáp, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.05.2015
Datum zadání: 18.05.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 29.05.2015
Datum a čas obhajoby: 05.09.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:19.04.2016
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Markéta Niederlová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce bude rozdělena na dva stěžejní celky. Prvním celkem bude teoretická část (literárně-přehledová část), která představí literaturu, studie, výzkumy a jiné zdroje zabývající se tématem výcvikových kurzů zvládání vzteku. Teoretická část se také pokusí zmapovat různé terapeutické a nácvikové podoby kurzů zvládání vzteku v České republice a v zahraničí. Práce se bude zabývat sebe-rozvojovými kurzy i kurzy nařízené pachatelům domácího násilí, orientace na metody, principy, konkrétní nástroje a postupy daných přístupů (kurzů/terapií). Práce se pokusí identifikovat prvky, které zvyšují efektivitu takových kurzů. V empirické části bude uveden návrh výzkumu, který se bude zaobírat jednou z otázek řešených v teoretické části práce.
Seznam odborné literatury
Karahan, T., Yalçin, B., & Erbaş, M. (2014). The Beliefs, Attitudes and Views of University Students about Anger and the Effects of Cognitive Behavioral Therapy-Oriented Anger Control and Anxiety Management Programs on Their Anger Management Skill Levels. Educational Sciences: Theory and Practice(14(6)), pp. 2071-2082.

Kast, V. (2010). Hněv a jeho smysl: podněty k seberozvoji. (Vyd. 1., 199 p.). Praha: Portál.

Nakonečný, M. (2000). Lidské emoce. (Vyd. 1., 335 p.) Praha: Academia.

Slaměník, I. (2011). Emoce a interpersonální vztahy. (Vyd. 1., 208 p.) Praha: Grada.

Walker, J., & Bright, J. (2009). Cognitive therapy for violence: reaching the parts that anger management doesn't reach. Journal of Forensic Psychiatry, vol. 20, pp. 174-201.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK