Dynamické vyšetření podle D. Tzuriela ve světle výzkumných studií
Název práce v češtině: | Dynamické vyšetření podle D. Tzuriela ve světle výzkumných studií |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Dynamic assessment by D. Tzruriel from the perspective of research studies |
Klíčová slova: | Dynamická diagnostika|intervence|kognitivní funkce|zprostředkování |
Klíčová slova anglicky: | Dynamic assessment|intervention|cognitive functions|mediation |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 18.05.2015 |
Datum zadání: | 18.05.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 29.05.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 08.09.2017 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 26.07.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.09.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Eva Šírová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se bude zabývat v obecné rovině principy dynamického přístupu a jejich využití v diagnostickém procesu, komparací dynamického a statického přístupu. Budou diskutovány výhody, ale i kritické připomínky k dynamickému přístupu. Hlavním cílem bakalářské práce bude představit různorodé zkoušky dynamického vyšetření autora D. Tzuriela, které se zaměřují na jednotlivé myšlenkové operace i komplexní kognitivní procesy. Budou představena teoretická východiska jeho metod a výzkumné studie, jež byly za využití Tzurielových metod realizovány a poukazují na účinnost dynamického vyšetření nejen v diagnostické praxi, ale také v kontextu výzkumných studií. Tématem výzkumného návrhu bude využití dynamického vyšetření u dětí ze socioekonomicky znevýhodněných podmínek. Budou sledovány výsledky v pretestu a posttestu, účinnost intervenční fáze na výsledky v posttestu. Na základě toho můžeme navrhnout další kroky vhodné intervence pro rozvoj myšlenkových operací znevýhodněných dětí. |
Seznam odborné literatury |
Haywood, H. C., Tzuriel, D. (2002). Applications and challenges in dynamic assessment. Peabody journal of education, 77(2) Haywood, H. C. (2012). Dynamic assessment: a history of fundamental ideas. Journal of cognitive education and psycholog, 11(3). Tzuriel, D. (2000). Dynamic assessment of young children: educational and intervention perspectives. Educational psychology revue, 12 (4). Tzuriel, D. (2001). Dynamic assessment of young children. New York: Springer science. Tzuriel, D. (2013). Mediated learning experience and cognitive modifiability. Journal of cognitive education and psychology , 12(1). Tzuriel, D. (2001). Dynamic assessment is not dynamic testing. Issues In Education, 7(2). |