Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Dynamické vyšetření podle D. Tzuriela ve světle výzkumných studií
Název práce v češtině: Dynamické vyšetření podle D. Tzuriela ve světle výzkumných studií
Název v anglickém jazyce: Dynamic assessment by D. Tzruriel from the perspective of research studies
Klíčová slova: Dynamická diagnostika|intervence|kognitivní funkce|zprostředkování
Klíčová slova anglicky: Dynamic assessment|intervention|cognitive functions|mediation
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.05.2015
Datum zadání: 18.05.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 29.05.2015
Datum a čas obhajoby: 08.09.2017 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:26.07.2017
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat v obecné rovině principy dynamického přístupu a jejich využití v diagnostickém procesu, komparací dynamického a statického přístupu. Budou diskutovány výhody, ale i kritické připomínky k dynamickému přístupu. Hlavním cílem bakalářské práce bude představit různorodé zkoušky dynamického vyšetření autora D. Tzuriela, které se zaměřují na jednotlivé myšlenkové operace i komplexní kognitivní procesy. Budou představena teoretická východiska jeho metod a výzkumné studie, jež byly za využití Tzurielových metod realizovány a poukazují na účinnost dynamického vyšetření nejen v diagnostické praxi, ale také v kontextu výzkumných studií.
Tématem výzkumného návrhu bude využití dynamického vyšetření u dětí ze socioekonomicky znevýhodněných podmínek. Budou sledovány výsledky v pretestu a posttestu, účinnost intervenční fáze na výsledky v posttestu. Na základě toho můžeme navrhnout další kroky vhodné intervence pro rozvoj myšlenkových operací znevýhodněných dětí.
Seznam odborné literatury
Haywood, H. C., Tzuriel, D. (2002). Applications and challenges in dynamic assessment. Peabody journal of education, 77(2)

Haywood, H. C. (2012). Dynamic assessment: a history of fundamental ideas. Journal of cognitive education and psycholog, 11(3).

Tzuriel, D. (2000). Dynamic assessment of young children: educational and intervention perspectives. Educational psychology revue, 12 (4).

Tzuriel, D. (2001). Dynamic assessment of young children. New York: Springer science.

Tzuriel, D. (2013). Mediated learning experience and cognitive modifiability. Journal of cognitive education and psychology , 12(1).

Tzuriel, D. (2001). Dynamic assessment is not dynamic testing. Issues In Education, 7(2).
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK