Důležití dospělí ve vývoji a rozvoji dětí
Název práce v češtině: | Důležití dospělí ve vývoji a rozvoji dětí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Significant adults in the evolution and development of children |
Klíčová slova: | Důležití dospělí, děti, sociální podpora, příbuzní |
Klíčová slova anglicky: | Significant adults, children, social support, relatives |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 18.05.2015 |
Datum zadání: | 18.05.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 29.05.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2016 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.08.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Jana Draberová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Tato práce se zabývá problematikou důležitých dospělých ve vývoji a rozvoji dětí. Teoretická část obsahuje přehled studií provedených na toto téma a jejich výsledků. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda blízcí příbuzní rozvíjejí děti v jiných oblastech než důležití dospělí mimo rodinu, případně v jakých. Návrh empirické části je zaměřen především na porovnání důležitých dospělých v rodině a mimo rodinu. Obsahuje kvalitativní a z něj vycházející kvantitativní výzkum, který má ověřit, zda je jejich rozdíl mezi rodinnými a nerodinnými důležitými dospělými významný. |
Seznam odborné literatury |
Beam, M., Chen, C., & Greenberger, E. (2002). The nature of adolescents’ relationships with their “very important“ nonparental adults. American Journal of Community Psychology, 30(2) Blyth, D., Hill, J., & Thiel, K. (1982). Early adolescents' significant others: Grade and gender differences in perceived relationships with familial and nonfamilial adults and young people. Journal of Youth and Adolescence, 11(6) Eun, B., Knotek, S., & Heining-Boynton, A. (2008). Reconceptualizing the Zone of Proximal Development: The Importance of the Third Voice. Educational Psychology Review, 20(2) Galbo, J., & Demetrulias, D. (1996). Recollections of Nonparental Significant Adults During Childhood and Adolescence. Youth, 27(4) Gillernová, I. (2009). Společné činnosti rodičů a dětí a styly rodičovské výchovy. Československá psychologie, 53(4) Rishel, C., Sales, E., & F. Koeske, G. (2005). Relationships with Non-Parental Adults and Child Behavior. Child and Adolescent Social Work Journal, 22(1) |