Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Důležití dospělí ve vývoji a rozvoji dětí
Název práce v češtině: Důležití dospělí ve vývoji a rozvoji dětí
Název v anglickém jazyce: Significant adults in the evolution and development of children
Klíčová slova: Důležití dospělí, děti, sociální podpora, příbuzní
Klíčová slova anglicky: Significant adults, children, social support, relatives
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.05.2015
Datum zadání: 18.05.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 29.05.2015
Datum a čas obhajoby: 06.09.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:09.08.2016
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Jana Draberová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tato práce se zabývá problematikou důležitých dospělých ve vývoji a rozvoji dětí. Teoretická část obsahuje přehled studií provedených na toto téma a jejich výsledků. Cílem bakalářské práce je zjistit,
zda blízcí příbuzní rozvíjejí děti v jiných oblastech než důležití dospělí mimo rodinu, případně v jakých. Návrh empirické části je zaměřen především na porovnání důležitých dospělých v rodině a mimo rodinu.
Obsahuje kvalitativní a z něj vycházející kvantitativní výzkum, který má ověřit, zda je jejich rozdíl mezi rodinnými a nerodinnými důležitými dospělými významný.
Seznam odborné literatury
Beam, M., Chen, C., & Greenberger, E. (2002). The nature of adolescents’ relationships with their “very important“ nonparental adults. American Journal of Community Psychology, 30(2)

Blyth, D., Hill, J., & Thiel, K. (1982). Early adolescents' significant others: Grade and gender differences in perceived relationships with familial and nonfamilial adults and young people. Journal of Youth and Adolescence, 11(6)

Eun, B., Knotek, S., & Heining-Boynton, A. (2008). Reconceptualizing the Zone of Proximal Development: The Importance of the Third Voice. Educational Psychology Review, 20(2)

Galbo, J., & Demetrulias, D. (1996). Recollections of Nonparental Significant Adults During Childhood and Adolescence. Youth, 27(4)

Gillernová, I. (2009). Společné činnosti rodičů a dětí a styly rodičovské výchovy. Československá psychologie, 53(4)

Rishel, C., Sales, E., & F. Koeske, G. (2005). Relationships with Non-Parental Adults and Child Behavior. Child and Adolescent Social Work Journal, 22(1)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK