Psychologické aspekty sportovního trénování dětí a mládeže
Název práce v češtině: | Psychologické aspekty sportovního trénování dětí a mládeže |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Psychological aspects of athletic training of children and adolescents. |
Klíčová slova: | výkonová motivace|sport|sportovní trénování|měření motivačních faktorů|děti |
Klíčová slova anglicky: | Performance-related motivation|sport|sport coaching|motivational factors measurement|children |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Eva Šírová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 18.05.2015 |
Datum zadání: | 18.05.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 29.05.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 08.09.2017 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 27.07.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.09.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Tomáš Komárek, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Téma bakalářské práce se vztahuje k problematice psychologie sportu a vývojové psychologie. Bude se zabývat psychologickými aspekty trénování dětí a mládeže se zaměřením na roli trenéra a rodičů v tomto procesu.
Teoretická část se pokusí shrnout poznatky z psychologie sportu dětí a mládeže a bude se více zabývat motivací dětí ke sportu, osobností trenéra, vztahy mezi dětmi, důvody ukončení sportovní aktivity a syndrom vyhoření ve sportu. V empirické části bude navržen výzkum, který bude zjišťovat důvody, proč některé děti u sportu zůstávají a jiné nikoli. Bakalářská práce bude vycházet ze současné úrovně poznání oboru a jeho metodologie s ohledem na zahraniční i tuzemské odborné prameny. Bude respektovat fakultní předpisy pro zpracování bakalářských prací a bude respektovat zásady etiky psychologa. |
Seznam odborné literatury |
Brummett, B., & Ishak, A. (2014). Sports and identity: new agendas in communication. New York: Routledge.
Jelínek, M., & Jetmarová, K. (2014). Sport, výkon a metafyzika, aneb, Jak proměnit "práci" ve hru a úsilí v medaile. Praha: Mladá fronta. Karageorghis, C., & Terry, P. (2011). Inside sport psychology. Champaign, Ill.: Human Kinetics. Křivohlavý, J. (2003). Psychologie zdraví. Praha: Portál. Nicholls, A., & Jones, L. (2013). Psychology in sports coaching: theory and practice. London: Routledge. Slepička, P., Hátlová, B. & Hošek, V. (2006). Psychologie sportu. Praha: Karolinum. Stackeová, D. (2011). Relaxační techniky ve sportu: [autogenní trénink, dechová cvičení, svalová relaxace]. Praha: Grada. Tod, D., Thatcher, J., Rahman, R., Holt, N., & a Lewis, R. (2012). Psychologie sportu. Praha: Grada. Vaněk, M. (1984). Psychologie sportu: rozbor psychických složek sportovního výkonu. Praha: Olympia. Weiss, M. R. (1991). Psychological Skill Development in Children and Adolescents. Sport Psychologist. |