Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Psychologické súvislosti používania akronymov anglických fráz na školách
Název práce v jazyce práce (slovenština): Psychologické súvislosti používania akronymov anglických fráz na školách
Název práce v češtině: Psychologické souvislosti používání akronymů anglických frází na školách
Název v anglickém jazyce: Psychological background of usage of English phrases acronyms in schools
Klíčová slova: akronym, skratka, anglické frázy, elektronický jazyk, elektronická komunikácia, dospievajúci
Klíčová slova anglicky: acronym, abbreviation, English phrases, e-language, electronic communication, adolescents
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: slovenština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 12.05.2015
Datum zadání: 12.05.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 25.05.2015
Datum a čas obhajoby: 23.05.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:02.04.2016
Datum proběhlé obhajoby: 23.05.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. David Čáp, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Téma je zaměřeno na problematiku komunikace v širším rámci pedagogické a sociální psychologie. Projekt se bude zabývat zmapováním způsobu užívání akronymů anglických frází na současných základních a středních školách a současně bube zjišťovat psychologické souvislosti jejich užívání.
V teoretické části bude blíže vymezen pojem akronym a psychologické souvislosti jeho užívání v širším kontextu, současně zde budou uvedeny charakteristiky žáků staršího školního věku, dospívajících a jejich učitelů, s kterými bude realizován výzkum. Dále budou popsána specifika komunikace a interakce mezi žáky tohoto věku navzájem a současně mezi nimi a učiteli na druhém stupni ZŠ a na středních školách.
Empirická část bude obsahovat popis a výsledky výzkumu, který bude probíhat formou dotazníkového šetření a jeho cílem bude zmapování používání akronymů anglických frází u žáků základních a středních škol. Zaměří se na zjištění, které akronymy žáci používají a jak jim rozumí, na specifika jejich používání a psychologické významy k nim přiřazované.
Seznam odborné literatury
Bilby, J. (1995). An acronymtoo far. TES: Times Educational Supplement, 4104, TES2 p2. 1/8p. 1 Cartoon or Caricature.
Lewandowski, Gary W., Harrington, S. (2006). The Influence of Phonetic Abreviations on the Evaluation of Student Performance. Current Research in Social Psychology, 11 (15), 215-226.
Stalder, D.R. (2005). Learning and Motivational Benefits of Acronym Use in Introductory Psychology. Teaching of Psychology, 32 (4), 222-228.
Sternberg, R. J.,Williams, W. M. (2002). Educational psychology. Boston: Allyn and Bacon.
Sternberg, R. J. (2009). Kognitivní psychologie. Praha: Portál.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK