Realizace výchovy ke zdravému životnímu stylu v prostředí rodiny a školy: případová studie ZŠ Lesní v Liberci.
Název práce v češtině: | Realizace výchovy ke zdravému životnímu stylu v prostředí rodiny a školy: případová studie ZŠ Lesní v Liberci. |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Realization of education to the healthy lifestile in environment of the family and school: a case study of elementary school Lesní Liberec. |
Klíčová slova: | Zdraví|zdravý životní styl|rodina|podpora zdraví ve škole|spolupráce rodiny a školy|kurikulum|výchova ke zdraví|tělesná výchova|případová studie |
Klíčová slova anglicky: | Health|healthy lifestyle|family|health promotion at school|family and school cooperation|curriculum|health education|physical education|school case |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. |
Řešitel: | Mgr. Tereza Foffová - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 17.04.2015 |
Datum zadání: | 17.04.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 27.06.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 12.06.2019 13:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 27.04.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.06.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cíl práce:
Zjistit, jakým způsobem je realizována výchova ke zdravému životnímu stylu na ZŠ Lesní v Liberci. Zprostředkovat názory rodičů na hodnocení činnosti školy v této oblasti a jak sami vychovávají ke zdravému životnímu stylu. Získané informace nabídnout k využití jako možná doporučení a podkladový materiálpro autoevaluaci ZŠ Lesní v Liberci. Koncepce práce:Získání celkového obrazu, jak škola podporuje zdravý životní styl svých žáků. Práce má za cíl obsáhnout i oblast rodinného prostředí žáka a poskytnout informace, jak rodina vychovává ke zdravému životnímu stylu a to především v oblasti stravovacích návyků dítěte. Předběžná osnova:Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretickou částí bude uvedeno, jak je téma ukotveno v odborné literatuře a uvede již realizované výzkumy a programy, které budou výchozími materiály pro praktickou část práce. Praktická část pak bude věnována podrobné charakteristice školy, metodám sběru dat a jejich interpretaci. Charakteristika výzkumu a jeho metodologie. Výzkum bude mít smíšený design. Analýza klíčových dokumentůškoly poslouží k charakteristice školy a popisu uchopení dané problematiky v RVP. Další potřebné materiály budou získány pomocí hospitačních archů do kterého budou zaznamenány výsledkystrukturovaného pozorovánívěcného prostředí školy. Dalšími metodami budestrukturovaný rozhovors ředitelem školy v oblasti partnerských vztahů ZŠ Lesní. Zdravý životní styl v rodině, konkrétně v oblasti stravovacích návyků, bude zjišťován formouanketního šetřeníalespoň ve dvou třídách žáků ZŠ Lesní. |
Seznam odborné literatury |
Literatura:
FONTANA, D. 1997. Psychologie ve školní praxi. 1. vyd.Praha: Portál. ISBN 80-7178-063-4. HAVLÍNOVÁ, M. a kol. 1998. Program podpory zdraví ve škole – rukověť projektu Zdravá škola. Praha: Portál. KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. et. al. 2001. Člověk – prostředí – výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido. ISBN: 80-7315-004-2.MATĚJČEK, Z. 1992. Dítě a rodina. Praha: SPN. ISBN 80-04-25236-2.MATOUŠEK, O. 2003. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Sociologické nakladatelství. ISBN 80-86429-19-9. VÝCHOVA KE ZDRAVÍ. [online]. [vid. 22.3. 2015]. Dostupné z:http://www.vychovakezdravi.cz/clanky/zdrava-skola.html. VYORALOVÁ. V. 2005. Zdravý životní styl dětí a mládeže v kontextu procesu podpory zdraví. Brno. Rigorózní práce. Masarykova univerzita v Brně. Fakulta pedagogická. ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. 2007. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. ISBN: 978-80-262-0644-6 ZÁKLADNÍ ŠKOLA LESNÍ. [online]. [vid. 22.3. 2015]. Dostupné z:http://www.zslesni. |