Hodnotová orientace mládeže ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí
Název práce v češtině: | Hodnotová orientace mládeže ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Value orientation of young people from socially and culturally disadvantaged backgrounds |
Klíčová slova: | Mládež, hodnoty, hodnotová orientace, sociokulturně znevýhodněné prostředí, nízkoprahové centrum pro děti a mládež |
Klíčová slova anglicky: | Youth, values, value orientation, socially and culturally disadvantaged surroundings, low-threshold facility for children and teenagers |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 17.04.2015 |
Datum zadání: | 17.04.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.04.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 14.06.2016 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 08.05.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.06.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
Zásady pro vypracování |
Cílem diplomové práce bude popsat hodnotovou orientaci mládeže ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí. Diplomová práce bude teoreticko-empirického charakteru. Osnova teoretické části: - problematika věkové skupiny mládeže, - pojetí hodnot, proces hodnocení, klasifikace hodnot, - hodnotová orientace, - výchova k hodnotám a morální vývoj člověka, - sociokulturně znevýhodněné prostředí, - rodina, vrstevnická skupina, - nízkoprahová zařízení pro děti a mládež. V praktické části bude na základě dat získaných polostrukturovanými rozhovory provedena analýza hodnotové orientace u vybrané skupiny respondentů, dospívajících navštěvující nízkoprahové zařízení pro děti a mládež. |
Seznam odborné literatury |
CAKIRPALOGLU, Panajotis. Psychologie hodnot. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2009. ISBN 978-80-244-2295-4. ČESKÁ ASOCIACE STREETWORK. Kontaktní práce. Praha: Česká asociace streetwork, 2007. DOROTÍKOVÁ, Soňa. Filosofie hodnot: Problémy lidské existence, poznání a hodnocení. Praha: Karlova univerzita, 1998. ISBN 80-86039-79-X. EYROVI, Linda a Richard. Jak naučit děti hodnotám. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-275-1. KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: K otázkám sociální pedagogiky. 80-7315-004-2. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2. KUČEROVÁ, Stanislava. Člověk, hodnoty, výchova. 1. vyd. Prešov: ManaCon, 1996. ISBN 80-85668-34-3. MACEK, Petr. Adolescence. 2. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-747-7. MATOUŠEK, Oldřich a Hana PAZLAROVÁ. Hodnocení ohroženého dítěte a rodiny: V kontextu plánování péče. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-739-8. MATOUŠEK, Oldřich a Andrea MATOUŠKOVÁ. Mládež a delikvence: Možné příčiny, struktura, programy prevence kriminality mládeže. 3. vyd. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-825-8. PIAGET, Jean a Bärbel INHELDEROVÁ. Psychologie dítěte. Vyd. 4. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-263-8. PRUDKÝ, Libor. Inventura hodnot: Výsledky sociologických výzkumů hodnot ve společnosti České republiky. Vyd. 1. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1751-2. PRUDKÝ, Libor. Studie o hodnotách. Plzeň: Aleš Čeněk, 2009. ISBN 978-80-7380-266-0. SVOBODA, Mojmír, Dana KREJČÍŘOVÁ a Marie VÁGNEROVÁ. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vyd. 3. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0899-0. VÁGNEROVÁ, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese. 5. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0225-7. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: Dětství a dopívání. Vyd. 2. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 9788024621531. |