Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Kobieta w kampanii wyborczej. Językowe kreowanie wizerunku na przekór stereotypom.
Název práce v jazyce práce (polština): Kobieta w kampanii wyborczej. Językowe kreowanie wizerunku na przekór stereotypom.
Název práce v češtině: Žena ve volební kampani. Jazykové utváření obrazu ženy navzdory stereotypům.
Název v anglickém jazyce: A Woman in the Election Campaign. Image Creation through Language against Stereotypes.
Klíčová slova: językowe kreowanie wizerunku, stereotyp, kampania wyborcza, język polityki
Klíčová slova anglicky: image creation through language, stereotype, election campaign, political language
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: polština
Ústav: Katedra středoevropských studií (21-KSES)
Vedoucí / školitel: Renata Rusin Dybalska, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 14.04.2015
Datum zadání: 15.04.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 22.04.2015
Datum a čas obhajoby: 09.09.2015 13:00
Datum odevzdání elektronické podoby:19.08.2015
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Michala Benešová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tématem práce jsou jazykové aspekty procesu vytváření image ve veřejné komunikační situaci volební kampaně. Volební kampaně jsou v současné stavě vedeny v duchu pravidel marketingu, která především usilují zaujmout voliče a vytvořit co nejlepší obraz představované osoby-kandidáta.
Cílem práce je analýza volební kampaně realizované v roce 2015, kterou vede kandidátka na post polského prezidenta dr. Magdalena Ogórek. Situace, která bude předmětem zkoumání, je do jisté míry atypická, protože o tuto funkci se uchází mladá, atraktivní žena. Kandidátka se při formování svého veřejného obrazu bude muset utkat s mnoha stereotypy, a zároveň je bude sama potřebovat v kampani využít ke svému prospěchu.
Kampaň bude analyzována z hlediska (nejen) jazykové kreace a auto-kreace. Sémanticko-pragmatická analýza umožní ukázat, jak vznikající image kandidátky podléhá stereotypům nebo se vůči nim naopak vymezuje. Materiál pro praktický výzkum budou představovat zaprvé komunikáty, které produkuje štáb kandidátky (internetové stránky, příspěvky na sociálních sítích, projevy, rozhovory a dále fotografie, nahrávky, letáky, plakáty), zadruhé komunikáty pojednávající o kandidátce v médiích (jejich autory jsou novináři/publicisté nebo její političtí protivníci).
Seznam odborné literatury
A. Jabłoński – L. SOBKOWIAK. Marketing polityczny w teorii i praktyce. Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław : 2009.
B. DOBEK-OSTROWSKA (red.), Kampania wyborcza: marketingowe aspekty komunikowania politycznego. Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław : 2005.
B. OCIEPKA (red.). Kształtowanie wizerunku, Wrocław : 2005.
P. ŠARADÍN (red.). Politické kampaně, volby a politický marketing. Olomouc : 2007.
S. ČMEJRKOVÁ – J. HOFFMANOVÁ (red.). Jazyk, média, politika. Praha : 2003.
J. Bartmiński. Stereotypy mieszkają w języku. Lublin : 2009.
J. Bartmiński. Językowe podstawy obrazu świata. Lublin : 2009.
E. MALINOWSKA – J. NOCOŃ – U. ŻYDEK-BEDNARCZUK. Style współczesnej polszczyzny. Kraków : 2009.
K. Ożóg. Co to jest język polityki? In : Polityka i społeczeństwo, n. 4/2007. Rzeszów : 2007
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK