Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Možnosti validizace nástroje Cognitive Assessment System II na populaci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
Název práce v češtině: Možnosti validizace nástroje Cognitive Assessment System II na populaci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
Název v anglickém jazyce: Possible validation of the assessment tool Cognitive Assessment System II
Klíčová slova: diagnostika kognitivních schopností, Cognitive Assessment System 2, specifické poruchy učení, mentální retardace
Klíčová slova anglicky: assessment of cognitive abilities, Cognitive Assessment System 2, specific learning disabilities, mental retardation
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 10.04.2015
Datum zadání: 10.04.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 16.04.2015
Datum a čas obhajoby: 08.09.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:25.07.2016
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Václav Mertin
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cognitive Assessment System II (CAS II) je diagnostická baterie pro měření kognitivních funkcí dětí a dospívajících ve věku 5-18 let. Východiskem metody je neurokognitivní teorie inteligence PASS, která vychází z poznatků A. R. Luriji. Teoretická část diplomové práce představí klíčová východiska vzniku diagnostického nástroje i nejdůležitější teorie kognitivní psychologie, která stojí na pozadí tvorby celé baterie. Praktická část bude vznikat v rámci probíhající standardizace CAS II pro českou populaci. Pozornost bude věnována prověření validity této metody na populaci dětí a dospívajících se speciálními vzdělávacími potřebami. Výsledky získané metodou CAS II budou statisticky porovnány s výsledky dosaženými v jiných běžně užívaných metodách určených pro měření kognitivních funkcí dětí a dospívajících. Současně budou výsledky ve skupině dětí a dospívajících se speciálními vzdělávacími potřebami porovnány s výsledky intaktní populace se záměrem prověření využitelnosti metody CAS II při vyšetření uvedené cílové skupiny.
Seznam odborné literatury
Goodwin, C.J. (2008). Research in psychology: Methods and Design, 5. ed. New Jersey: Wiley & Sons Inc.
Naglieri, J. A. (1999). How valid is the PASS theory and CAS? School Psychology Review, 28(1), p.145-162.
Naglieri, J.A. (2001). Understanding intelligence, giftedness and creativity using the PASS theory. Roeper Review, 23(3), p.151.
Naglieri, J.A., Conway, C. (2009) The Cognitive Assessment System. In J.A. Naglieri & S. Goldstein (2009). A Practioner's Guide to Assessment of Intelligence and Achievement (p. 27-59). New York: Wiley
Naglieri, J.A., Das, J.P., Goldstein, S. (2014). Cognitive Assessment System: Second Edition. Dallas: PROED
Lurija, A.R. (1982). Základy neuropsychológie. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo.
Naglieri, J.A., Otero, T.M. (2011). Cognitive Assessment System: Redefining Intelligence From a Neuropsychological Perspective. Handbook of Pediatric Neuropsychology, p.320-333.
Oakley, L. (2004). Cognitive development. London: Routledge
Svoboda, M., Krejčířová, D., Vágnerová, M. (2009). Psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál
Piaget, J. (1999). Psychologie inteligence. Praha: Portál
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK