Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vývoj a mezikulturní srovnání agrese u dětí mladšího školního věku
Název práce v češtině: Vývoj a mezikulturní srovnání agrese u dětí mladšího školního věku
Název v anglickém jazyce: Development and cross-cultural comparison of aggression in school-age children
Klíčová slova: Relační agrese, fyzická agrese, vývojové trajektorie agrese, Test pohádek
Klíčová slova anglicky: Relational aggression, physical aggression, developmental trajectories of aggression, The Fairy Tale Test
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 24.03.2015
Datum zadání: 24.03.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 08.04.2015
Datum a čas obhajoby: 22.05.2017 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:05.04.2017
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Mgr. Simona Hoskovcová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Téma se vztahuje k problematice pedagogicko-psychologické diagnostiky dětí mladšího školního věku.
Teoretické část bude věnována vývoji agrese u dětí předškolního a mladšího školního věku v interkuturním srovnání. V této části práce bude podrobně charakterizováno období předškolního a školního vývoje dítěte a budou na základě zahraniční i české odborné literatury objasněny pojmy týkající se vývoje agrese u dětí.
Empirická část práce bude zaměřena na zjišťování a mezinárodní srovnání agrese u dětí mladšího školního věku. Hlavní diagnostickou metodou bude projektivní test - Test pohádek. Pro děti staří než 8 let bude tato metoda doplněna Dětským osobnostním dotazník CPQ a Dotazníkem stylů výchovy v rodině pro děti od 8 do 12 let.
Diplomový úkol bude vycházet ze současné úrovně poznání oboru a jeho metodologie s ohledem na zahraniční i tuzemské odborné prameny. Bude respektovat fakultní předpisy pro zpracování diplomových prací a bude respektovat zásady etiky psychologa.
Seznam odborné literatury
Antier, E. (2004). Agresivita dětí. Praha: Portál.
Archer, J., & Browne, K. (1989). Human aggression: naturalistic approaches. New York: Routledge.
Coulacoglou, C. (2002). Test pohádek. Brno: Psychodiagnostika.
Coulacoglou, C. (2008). Exploring the child's personality: developmental, clinical, and cross-cultural applications of the Fairy Tale Test. Springfield: Charles C. Thomas.
Čáp, J. (1990). Psychologie mnohostranného vývoje člověka. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
Healy, S. J., Murray, L., Cooper, P. J., Hughes, C., & Halligan, S. L. (2015). A Longitudinal Investigation of Maternal Influences on the Development of Child Hostile Attributions and Aggression. Journal Of Clinical Child & Adolescent Psychology, 44(1), 80-92.
Kakavoulis, A. (1998). Aggressive and Prosocial Behaviour in Young Greek Children. International Journal Of Early Years Education, 6(3), 343.
Říčan, P. (1995). Agresivita a šikana mezi dětmi: jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Praha: Portál.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK