Vývoj a mezikulturní srovnání agrese u dětí mladšího školního věku
Název práce v češtině: | Vývoj a mezikulturní srovnání agrese u dětí mladšího školního věku |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Development and cross-cultural comparison of aggression in school-age children |
Klíčová slova: | Relační agrese, fyzická agrese, vývojové trajektorie agrese, Test pohádek |
Klíčová slova anglicky: | Relational aggression, physical aggression, developmental trajectories of aggression, The Fairy Tale Test |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Eva Šírová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 24.03.2015 |
Datum zadání: | 24.03.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 08.04.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 22.05.2017 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.04.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.05.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Mgr. Simona Hoskovcová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Téma se vztahuje k problematice pedagogicko-psychologické diagnostiky dětí mladšího školního věku. Teoretické část bude věnována vývoji agrese u dětí předškolního a mladšího školního věku v interkuturním srovnání. V této části práce bude podrobně charakterizováno období předškolního a školního vývoje dítěte a budou na základě zahraniční i české odborné literatury objasněny pojmy týkající se vývoje agrese u dětí. Empirická část práce bude zaměřena na zjišťování a mezinárodní srovnání agrese u dětí mladšího školního věku. Hlavní diagnostickou metodou bude projektivní test - Test pohádek. Pro děti staří než 8 let bude tato metoda doplněna Dětským osobnostním dotazník CPQ a Dotazníkem stylů výchovy v rodině pro děti od 8 do 12 let. Diplomový úkol bude vycházet ze současné úrovně poznání oboru a jeho metodologie s ohledem na zahraniční i tuzemské odborné prameny. Bude respektovat fakultní předpisy pro zpracování diplomových prací a bude respektovat zásady etiky psychologa. |
Seznam odborné literatury |
Antier, E. (2004). Agresivita dětí. Praha: Portál. Archer, J., & Browne, K. (1989). Human aggression: naturalistic approaches. New York: Routledge. Coulacoglou, C. (2002). Test pohádek. Brno: Psychodiagnostika. Coulacoglou, C. (2008). Exploring the child's personality: developmental, clinical, and cross-cultural applications of the Fairy Tale Test. Springfield: Charles C. Thomas. Čáp, J. (1990). Psychologie mnohostranného vývoje člověka. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. Healy, S. J., Murray, L., Cooper, P. J., Hughes, C., & Halligan, S. L. (2015). A Longitudinal Investigation of Maternal Influences on the Development of Child Hostile Attributions and Aggression. Journal Of Clinical Child & Adolescent Psychology, 44(1), 80-92. Kakavoulis, A. (1998). Aggressive and Prosocial Behaviour in Young Greek Children. International Journal Of Early Years Education, 6(3), 343. Říčan, P. (1995). Agresivita a šikana mezi dětmi: jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Praha: Portál. |