Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pražská reklama v meziválečném období
Název práce v češtině: Pražská reklama v meziválečném období
Název v anglickém jazyce: Prague advertisment in the interwar period
Klíčová slova: reklama|propagace|reklamní kanceláře|Praha|meziválečné období
Klíčová slova anglicky: advertisment|advertising|Prague|advertising agencies|Interwar Period
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav hospodářských a sociálních dějin (21-UHSD)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Ivan Jakubec, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.03.2015
Datum zadání: 18.03.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 23.03.2015
Datum a čas obhajoby: 07.09.2017 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:09.08.2017
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Pavla Vošahlíková, DrSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tématem diplomové práce je pražská reklama v letech 1918-1939. Práce se bude zabývat vývojem československé reklamy v meziválečném období, reklamní teorií z pohledu tehdejších reklamních teoretiků. Nejvíce pozornosti bude věnováno pražské reklamě a jejím specifikům. Řešitel se zaměří na hospodářské, sociální i estetické a etické aspekty reklamy, zejména v pražském veřejném prostoru. Základním zdrojem budou nepublikované archivní dokumenty, uložené zejména v Archivu hl. m. Prahy, fond předního reklamního agenta Jiřího Solara (Husitské muezum v Táboře). Dalším zdrojem informací pro poznání reklamního průmyslu budou dobová odborná periodika a literatura a současná historická literatura. Vzhledem k tomu, že se jedná o dosud nezopracované téma lze očekávat řadu nových informací.
Seznam odborné literatury
Fondy:
Archiv hlavního města Prahy
Husitské muzeum v Táboře – pozůstalost J. Solara

Literatura:
BRABEC, J. Reklama a její technika. Praha, 1946.
BRABEC, J. Zásady výnosné obchodní reklamy (na základě amerických studií a zkušeností). Praha, 1927.
Jak se Reklub narodil a rostl. Praha, 1931.
JAROLÍMEK, V. A. Písemný kurs reklamy a propagandy. Praha, 1931.
KÁRNÍK, Zdeněk. České země v éře první republiky (1918-1938). Díly 1-3. Praha, 2000-2003.
KONVIČNÁ, J. Pražské městské hospodářství v letech 1784 – 1945. In: Osm století pražské samosprávy, Praha, 2000.
Kniha o reklamě. Čili jak dělat reklamu, aby se vyplácela. Praha, 1940.
MILLEROVÁ, E. Působivá reklama a jak ji psáti. Praha, 1929.
PATERA, J.Reklama v prostoru s ohledem na předpisy platné v Praze. Praha, 1934.
PAVLŮ, D. Vznik reklamního průmyslu v českých zemích. Počátky institucionalizace reklamního průmyslu v českých zemích od poloviny 19. století do 20. let 20. století. In: Communication Today 1/2013, ročník 4, s. 52-65.
ROSSMANN, Z. Písmo a fotografie v reklamě. Olomouc, 1938.
SLABÝ, J. Kurs obchodní reklamy. Praha, 1929.
SOLAR, J. Reklama. Praha, 1937.
SOLAR, J. Reklamní příručka. Praha, 1938.
ŠINDLER, Z. Moderní reklama. Praha, 1906.
VOŠAHLÍKOVÁ, P. Dvacátá léta v české reklamě. In: Studie k moderním dějinám. Sborník prací k 70. narozeninám Vlastislava Laciny. Praha, 2001. s. 291 – 303.
VOŠAHLÍKOVÁ, P. Zlaté časy české reklamy. Praha, 1999.

Periodika:
Věstník hlavního města Prahy (období 1918-1938)
Za starou Prahu: Věstník pro ochranu památek (období 1918-1938)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK