Pražská reklama v meziválečném období
Název práce v češtině: | Pražská reklama v meziválečném období |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Prague advertisment in the interwar period |
Klíčová slova: | reklama|propagace|reklamní kanceláře|Praha|meziválečné období |
Klíčová slova anglicky: | advertisment|advertising|Prague|advertising agencies|Interwar Period |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav hospodářských a sociálních dějin (21-UHSD) |
Vedoucí / školitel: | prof. PhDr. Ivan Jakubec, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 18.03.2015 |
Datum zadání: | 18.03.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 23.03.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2017 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.08.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Pavla Vošahlíková, DrSc. |
Zásady pro vypracování |
Tématem diplomové práce je pražská reklama v letech 1918-1939. Práce se bude zabývat vývojem československé reklamy v meziválečném období, reklamní teorií z pohledu tehdejších reklamních teoretiků. Nejvíce pozornosti bude věnováno pražské reklamě a jejím specifikům. Řešitel se zaměří na hospodářské, sociální i estetické a etické aspekty reklamy, zejména v pražském veřejném prostoru. Základním zdrojem budou nepublikované archivní dokumenty, uložené zejména v Archivu hl. m. Prahy, fond předního reklamního agenta Jiřího Solara (Husitské muezum v Táboře). Dalším zdrojem informací pro poznání reklamního průmyslu budou dobová odborná periodika a literatura a současná historická literatura. Vzhledem k tomu, že se jedná o dosud nezopracované téma lze očekávat řadu nových informací. |
Seznam odborné literatury |
Fondy: Archiv hlavního města Prahy Husitské muzeum v Táboře – pozůstalost J. Solara Literatura: BRABEC, J. Reklama a její technika. Praha, 1946. BRABEC, J. Zásady výnosné obchodní reklamy (na základě amerických studií a zkušeností). Praha, 1927. Jak se Reklub narodil a rostl. Praha, 1931. JAROLÍMEK, V. A. Písemný kurs reklamy a propagandy. Praha, 1931. KÁRNÍK, Zdeněk. České země v éře první republiky (1918-1938). Díly 1-3. Praha, 2000-2003. KONVIČNÁ, J. Pražské městské hospodářství v letech 1784 – 1945. In: Osm století pražské samosprávy, Praha, 2000. Kniha o reklamě. Čili jak dělat reklamu, aby se vyplácela. Praha, 1940. MILLEROVÁ, E. Působivá reklama a jak ji psáti. Praha, 1929. PATERA, J.Reklama v prostoru s ohledem na předpisy platné v Praze. Praha, 1934. PAVLŮ, D. Vznik reklamního průmyslu v českých zemích. Počátky institucionalizace reklamního průmyslu v českých zemích od poloviny 19. století do 20. let 20. století. In: Communication Today 1/2013, ročník 4, s. 52-65. ROSSMANN, Z. Písmo a fotografie v reklamě. Olomouc, 1938. SLABÝ, J. Kurs obchodní reklamy. Praha, 1929. SOLAR, J. Reklama. Praha, 1937. SOLAR, J. Reklamní příručka. Praha, 1938. ŠINDLER, Z. Moderní reklama. Praha, 1906. VOŠAHLÍKOVÁ, P. Dvacátá léta v české reklamě. In: Studie k moderním dějinám. Sborník prací k 70. narozeninám Vlastislava Laciny. Praha, 2001. s. 291 – 303. VOŠAHLÍKOVÁ, P. Zlaté časy české reklamy. Praha, 1999. Periodika: Věstník hlavního města Prahy (období 1918-1938) Za starou Prahu: Věstník pro ochranu památek (období 1918-1938) |