Doporučená videa na YouTube a problém informační bubliny
Název práce v češtině: | Doporučená videa na YouTube a problém informační bubliny |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Recommended videos on YouTube and the problem of information bubble |
Klíčová slova: | YouTube|informační bublina|selektivní expozice|sociální sítě|doporučovací systém|algoritmus|česká politická scéna na YouTube|YouTube kanál |
Klíčová slova anglicky: | Youtube|filter bubble|selective exposure|social networks|recommendation system|algorithm|czech politics on YouTube|YouTube channel |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 26.03.2018 |
Datum zadání: | 10.05.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 29.06.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 15.06.2020 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 27.04.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.06.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Nina Wanča, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je popsat, jak funguje systém doporučovaní videí (recommnendation system) na YouTube v závislosti na osobním výběru uživatele, prozkoumat hypotézu týkající se napomáhání radikalizace (domnělých) názorů uživatele pomocí systému doporučení a zanalyzovat rozdíl mezi prohlášeními YouTube a skutečností ohledně doporučovaných videí. V práci bude mj. představen koncept informační bubliny a jeho projevy, nabídne i výsledky autorčina studia relevantních odborných zdrojů a závěrů představení těch nejdůležitějších. Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
PARISER, Eli. The filter bubble: how the new personalized web is changing what we read and how we think. New York, N.Y.: Penguin Books, 2012. ISBN 978-0-14-312123-7. SUNSTEIN, Cass R. 2016. How Facebook Makes Us Dumber [online]. In: Bloomberg View. 2016 [cit. 2016-04-30]. LISTER, Martin, 2009. New media: a critical introduction [online]. 2nd ed. New York, N.Y.: Routledge, 2009 [cit. 2016-04-30]. ISBN 02-038-8482-5. MANOVICH, Lev. The language of new media. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2000. Leonardo. ISBN 0-262-13374-1. |