Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Doporučená videa na YouTube a problém informační bubliny
Název práce v češtině: Doporučená videa na YouTube a problém informační bubliny
Název v anglickém jazyce: Recommended videos on YouTube and the problem of information bubble
Klíčová slova: YouTube|informační bublina|selektivní expozice|sociální sítě|doporučovací systém|algoritmus|česká politická scéna na YouTube|YouTube kanál
Klíčová slova anglicky: Youtube|filter bubble|selective exposure|social networks|recommendation system|algorithm|czech politics on YouTube|YouTube channel
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 26.03.2018
Datum zadání: 10.05.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 29.06.2018
Datum a čas obhajoby: 15.06.2020 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:27.04.2020
Datum proběhlé obhajoby: 15.06.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Nina Wanča, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je popsat, jak funguje systém doporučovaní videí (recommnendation system) na YouTube v závislosti na osobním výběru uživatele, prozkoumat hypotézu týkající se napomáhání radikalizace (domnělých) názorů uživatele pomocí systému doporučení a zanalyzovat rozdíl mezi prohlášeními YouTube a skutečností ohledně doporučovaných videí.
V práci bude mj. představen koncept informační bubliny a jeho projevy, nabídne i výsledky autorčina studia relevantních odborných zdrojů a závěrů představení těch nejdůležitějších.
Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
PARISER, Eli. The filter bubble: how the new personalized web is changing what we read and how we think. New York, N.Y.: Penguin Books, 2012. ISBN 978-0-14-312123-7.
SUNSTEIN, Cass R. 2016. How Facebook Makes Us Dumber [online]. In: Bloomberg View. 2016 [cit. 2016-04-30].
LISTER, Martin, 2009. New media: a critical introduction [online]. 2nd ed. New York, N.Y.: Routledge, 2009 [cit. 2016-04-30]. ISBN 02-038-8482-5.
MANOVICH, Lev. The language of new media. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2000. Leonardo. ISBN 0-262-13374-1.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK