Inkluzivní povaha Twitterové komunikace politiků: je Twitter skutečně demokratizující systém?
Název práce v češtině: | Inkluzivní povaha Twitterové komunikace politiků: je Twitter skutečně demokratizující systém? |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Inclusive Nature of Twitter Communication: Is Twitter Really a Democratizing System? |
Klíčová slova: | Twitter|sociální sítě|nová média|politika|politický marketing |
Klíčová slova anglicky: | Twitter|social networks|new media|politics|political marketing |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 23.05.2017 |
Datum zadání: | 26.05.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 14.06.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2018 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Helena Lipková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Sociální sítě se staly populárními kanály masové komunikace, a proto je s oblibou využívají světoví i tuzemští politici díky možnosti rychle a stručně zveřejnit své názory. Zvláště v předvolebních obdobích se prostředí sociálních sítí stává kolbištěm mnoha názorových střetů. Tato práce se formou sběru dat z několika desítek vybraných Twitterových účtů českých politiků napříč politickým spektrem v období před volbami do Poslanecké sněmovny ČR na podzim 2017 zaměří na responzivitu a reakce politiků v případě, kdy je někdo zmíní (označí) ve svém příspěvku. Předmětem zkoumání bude, zda a jakým způsobem reagují kandidáti na běžné občany či na své politické soupeře nebo novináře, jinými slovy, zda můžeme Twitter označit jako demokratizující systém. Výsledná data budou porovnána se závěry podobně zaměřených studií v zahraničí. Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
JUNGHERR, Andreas. Analyzing Political Communication with Digital Trace Data: The Role of Twitter Messages in Social Science Research. Springer International Publishing, c2015. ISBN 978-3-319-20318-8. JUNGHERR, Andreas. Twitter in Politics: A Comprehensive Literature Review [online]. Konstanz, 2014 [cit. 2017-05-31]. Dostupné z: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2402443. University of Konstanz. LEE, Eun-Ju a Soo Yun SHIN. Are They Talking to Me? Cognitive and Affective Effects of Interactivity in Politicians' Twitter Communication. CyberPsychology, Behavior [online]. 2012, 15(10), 515-520 [cit. 2017-05-31]. DOI: 10.1089/cyber.2012.0228. ISSN 21522715. RAUCHFLEISCH, Adrian a Julia METAG. The special case of Switzerland: Swiss politicians on Twitter. New Media [online]. 2016, 18(10), 2413-2431 [cit. 2017-05-31]. DOI: 10.1177/1461444815586982. ISSN 14614448. FRAME, Alex a Gilles BRACHOTTE. Le tweet stratégique: Use of Twitter as a PR tool by French politicians. Public Relations Review [online]. 2015, 41(2), 278-287 [cit. 2017-05-31]. DOI: 10.1016/j.pubrev.2014.11.005. ISSN 03638111. GRANT, Will J., Brenda MOON a Janie BUSBY GRANT. Digital Dialogue? Australian Politicians' use of the Social Network Tool Twitter. Australian Journal of Political Science [online]. 2010, 45(4), 579-604 [cit. 2017-05-31]. DOI: 10.1080/10361146.2010.517176. ISSN 10361146. FRANCISCO SEGADO-BOJ, JESÚS DÍAZ-CAMPO a BEATRIZ LLOVES SOBRADO. Aims and strategies of Spanish politicians in Twitter. Index Comunicación , Vol 6, Iss 1, Pp 77-98 (2016) [online]. 2016, 6(1), 77-98 [cit. 2017-05-31]. ISSN 24443239. |