Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Role knihoven v kulturních a kreativních průmyslech
Název práce v češtině: Role knihoven v kulturních a kreativních průmyslech
Název v anglickém jazyce: The role of libraries in cultural and creative industry
Klíčová slova: kulturní průmysly, kreativní průmysly, knihovny, kreativní třída, kreativní ekonomika, kreativní města, kulturní a kreativní průmysly, creative placemaking, makerspaces, stakeholders, aktivity knihoven
Klíčová slova anglicky: cultural industries, creative industries, libraries, creative class, creative economy, creative cities, cultural and creative industries, creative placemaking, makerspaces, stakeholders, library activities
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Pavlína Kolínová
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.03.2015
Datum zadání: 19.03.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 20.07.2015
Datum a čas obhajoby: 02.09.2016 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:28.07.2016
Datum proběhlé obhajoby: 02.09.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Hana Landová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je analyzovat postavení knihoven v oblasti kulturních a kreativních průmyslů. Teoretická část práce se zaměří na vymezení základních pojmů a definování role knihoven v této oblasti. Praktická část práce bude věnována kreativnímu přístupu k poskytování veřejných knihovnických a informačních služeb a působení knihoven ve veřejném prostoru. Práce by měla přispět k ucelenějšímu pohledu na rozličné přístupy knihoven, které se snaží netradičním způsobem vystoupit mimo zdi svých budov a přiblížit se ke stávajícím i potenciálním uživatelům.

Předběžná osnova:

1. Úvod
2. Postavení knihoven v kulturních a kreativních průmyslech
3. Aktivity knihoven ve veřejném prostoru
4. Závěr

Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
CIKÁNEK, Martin. Kreativní průmysly: příležitost pro novou ekonomiku II. Nové, rozš. a rev. vyd. V Praze: Institut umění, 2013. 165 s. ISBN 978-80-7008-274-4.
NĚMEC, Michal. Význam kulturních a kreativních průmyslů v Evropské unii, České republice a hl. m. Praze [online]. Praha: Útvar rozvoje hl. m. Prahy, Odbor strategické koncepce, 2013. Dostupné z: http://www.iprpraha.cz/uploads/assets/soubory/data/strategicky_plan/Analyzy/kulturni-a-kreativni-prumysly-mn_unor2013.pdf.
ŽÁKOVÁ, Eva a kol. 2011. Kulturní a kreativní průmysly v České republice [online]. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2011 [cit. 2015-05-12]. ISBN 978-80-7008-009-2. Dostupné z: http://new.institutumeni.cz/media/document/uvod.pdf.
Projects for Public Spaces. What is Placemaking?. In: Projects for Public Spaces [online]. New York: Projects for Public Spaces, [2015] [cit. 2015-05-24]. Dostupné z: http://www.pps.org/reference/what_is_placemaking/.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK