Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vzorce v kulturní performanci
Název práce v češtině: Vzorce v kulturní performanci
Název v anglickém jazyce: Patterns in Cultural Performance
Klíčová slova: Kultura, umění, kulturní performance, vzorce
Klíčová slova anglicky: Culture, Art, Cultural Performance, patterns
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav etnologie (21-UETN)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Martin Soukup, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 27.01.2012
Datum zadání: 01.02.2012
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 26.02.2015
Datum a čas obhajoby: 26.05.2015 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:05.05.2015
Datum proběhlé obhajoby: 26.05.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Václav Soukup, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Předmětem bakalářské práce bude teoretická analýza umělecké performance se zvláštním zřetelem k polaritě dionýského a apollinského principu. Koncepce práce bude vycházet z rozlišení restitutivního a reduktivního přístupu, které v českých podmínkách vypracoval a uplatnil Vladimír Borecký. Při zpracování tématu bude studentka čerpat z relevantní filozofické, psychologické a uměnovědné literatury. Cílem práce bude popsat, analyzovat a interpretovat vybrané procesy umělecké performance z hlediska reduktivních a restitutivních přístupů.
Seznam odborné literatury
Bataille, George, 2003, Vnitřní zkušenost, metoda meditace, vyd. 1., Praha : Dauphin.
Bataille, George, 1998, Prokletá část, vyd. 1., Praha : Hermann a synové.
Borecký, Vladimír, 1996 Imaginace a kultura, vyd. 1., Praha: Karolinum.
Borecký, Vladimír, 1998, K otázkám symbolické imaginace, vyd. 1., Praha: Karolinum.
Descartes, René, 2002, Vášně duše, vyd. 1., Praha: Mladá frontaGaut, Berys, 2007, Art, emotions and ethics, vyd. 1., Oxford : Oxford University Press.
Harries, Karsten, 2010, Smysl moderního umění: Filozofická interpretace vyd. 1., Brno : Host.
Chalupecký, Jindřich, 1944, Smysl moderního umění, vyd. 1., Praha :Výtvarný odbor Um.besedy.
Jung, Carl Gustav, 1997, Archetypy a nevědomí, (Výbor z díla, II. svazek) , vyd 1., Brno: Nakladatelství Tomáše Janečka.
Kandinsky, Wasily, 1998 O duchovnost v umění, vyd. 1., Praha: Triada.
Karmel, Pepe, 1999, Jackson Pollock: Interviews, Articles, and Reviews, vyd. 1., New York: MoMA.
Krüss, James, 1966, Naivita a smysl umění : Přednášky a články o dětské literatuře, vyd. 1., Praha : Státní nakladatelství dětské knihy.
Patočka, Jan, 1992, Přirozený svět jako filosofický problém, vyd. 3., Praha : Československý spisovatel.
Patočka, Jan,2004, Umění a čas, vyd. 1., Praha- Oykomenh.
Ruskin, John, 2007, Emotion and art, vyd. 1., New York: R. Wyler and Co.
Worringer, Wilhelm, 2001, Abstrakce a vcítění, vyd. 1.,Havlíčkův Brod: Triáda.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK