Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Možnosti aplikace evaluace v outdoor-teambuildingových vzdělávacích aktivitách
Název práce v češtině: Možnosti aplikace evaluace v outdoor-teambuildingových vzdělávacích aktivitách
Název v anglickém jazyce: Opportuinities to Application of Evaluation in Outdoor-teambuilding Educational Activities
Klíčová slova: evaluace, evaluace vzdělávání, evaluační modely, aplikace evaluace, současné trendy v evaluaci, outdoorový trénink, teambuilding,
Klíčová slova anglicky: evaluation, training evaluation, evaluation models, applied evaluation, current trends in evaluation, outdoor training, teambuilding
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Miroslava Dvořáková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 09.02.2015
Datum zadání: 09.02.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 13.04.2015
Datum a čas obhajoby: 21.06.2016 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:08.05.2016
Datum proběhlé obhajoby: 21.06.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Mgr. Jan Gruber, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analyzovat vybrané modely evaluace ve vzdělávání dospělých a na jejich základě vytvořit nový, modifikovaný model pro evaluaci outdoor-teambuildingových vzdělávacích aktivit. Nejdříve bude provedeno teoretické ukotvení tématu zaměřené především na explanaci základních pojmů, dále budou popsány a analyzovány jednotlivé modely evaluace vzdělávání dospělých, s důrazem na rozdělení evaluace na její jednotlivé úrovně. Následně bude provedena syntéza získaných poznatků vedoucí k vytvoření nového modelu, určeného specificky pro evaluaci outdoor-teambuildingových vzdělávacích aktivit. Následovat bude aplikace vytvořeného modelu na outdoor-teambuildingové vzdělávací aktivity, uskutečněné ve vybrané organizaci s cílem potvrdit či vyvrátit funkčnost vytvořeného teoretického modelu evaluace v praxi.

Struktura práce:
1 Outdoor-teambuildingové aktivity
1.1 Outdoor vzdělávání
1.2 Teambuilding
1.3 Outdoor-teambuilding
2 Evaluace ve vzdělávání dospělých
2.1 Proces evaluace ve vzdělávání dospělých
2.2 Účel evaluace ve vzdělávání dospělých
2.3 Přínosy a dopady evaluace ve vzdělávání dospělých
2.4 Validace evaluace ve vzdělávání dospělých
3 Analýza vybraných modelů v evaluaci vzdělávání dospělých
3.1 Kirkpatrickův model
3.2 Hamblinův model
3.3 Warr, Bird, Rackhamův model
3.4 Bramleyův model
3.5 Phillipsův model
4 Návrh modelu pro evaluaci outdoor-teambuildingových vzdělávacích aktivit
5 Možnosti aplikace evaluačního modelu outdoor-teambuildingových vzdělávacích aktivit v praxi
Seznam odborné literatury
ALKIN, Marvin C. Evaluation roots: a wider perspective of theorists' views and influences. 2nd ed. Los Angeles: SAGE Publications, 2013, 424 s. ISBN 14-129-9574-4.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 204 s. Vedení lidí v praxi. ISBN 978-80-247-2914-5.
BOULMETIS, John a Phyllis DUTWIN. The ABCs of evaluation: timeless techniques for program and project managers. 2nd ed. San Francisco: Jossey-Bass, 2005, 239 s. ISBN 07-879-7902-3.
BRAMLEY, Peter. Evaluating training: from personal insight to organisational performance. 2nd ed. London: Chartered Institute of Personnel and Development, 2003. ISBN 978-184-3980-308.
BUCKLEY, Roger. Trénink a školení. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, 288 s. ISBN 80-251-0358-7.
HAMBLIN, Anthony Crandell. Evaluation and Control of Training. Great Britain: McGraw-Hill Book Company, 1974.
KIRKPATRICK, Donald L. a James D. KIRKPATRICK. Implementing the four levels: a practical guide for effective evaluation of training programs. 1st ed. San Francisco: Berrett-Koehler Publishers, 2007, 153 p. ISBN 15-767-5454-5.
KIRKPATRICK, Donald L. a James D. KIRKPATRICK. Evaluating training programs: the four levels. 3rd ed. San Francisco, CA: Berrett-Koehler, 2006, 372 p. ISBN 978-157-6753-484.
MEDLÍKOVÁ, Olga. Lektorské dovednosti: manuál úspěšného lektora. 2., dopl. vyd. Praha: Grada, 2013, 172 s. Komunikace (Grada). ISBN 978-80-247-4336-3.
PHILLIPS, Jack J. Return on investment in training and performance improvement programs. 2nd ed. Boston: Butterworth-Heinemann, 2003, 375 p. ISBN 07-506-7601-9.
ROSSI, Peter H., Mark W. LIPSEY a Howard E. FREEMAN. Evaluation: a systematic approach. 7th ed. Thousand Oaks, CA: Sage, 2004, 470 p. ISBN 07-619-0894-3.
ROTHWELL, William J. a Anita Pane WHITEFORD. Corporate employee training and Development Strategies. In: LONDON, Manuel. The Oxford handbook of lifelong learning. Ofxord, UK: Oxford University Press, 2012, s. 149‒163. ISBN 9780199940486. DOI: 10.1093/oxfordhb/9780195390483.001.0001.
SADLER-SMITH, Eugene. Learning and development for managers: perspectives from research and practice. Oxford: Blackwell Pub., 2006, 470 p. ISBN 978-140-5129-824.
STUFFLEBEAM, Daniel L. a Anthony J. SHINKFIELD. Evaluation theory, models, and applications. 1st ed. San Francisco: Jossey-Bass, 2007, 736 p. ISBN 07-879-7765-9.
VODÁK, Jozef a Alžbeta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011, 237 s. Management (Grada). ISBN 978-80-247-3651-8.
WEISS, Carol H. a Carol H. WEISS. Evaluation: methods for studying programs and policies. 2nd ed. Upper Saddle River, N. J.: Prentice Hall, 1998, 372 p. ISBN 01-330-9725-0.
WILLIAMS, Scott D., T. Scott GRAHAM a Bud BAKER. Evaluating outdoor experiential training for leadership and team building. Journal of Management and Development. 2003, č. 22, s. 45‒59.
Evaluating the effectiveness of an outdoor workshop for team building in an MBA programme. Journal of management development [online]. 1995, vol. 14, issue 3, s. 50 [cit. 2014-10-25].
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK