Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Modelování procesů jako prostředek komunikace se zákazníky
Název práce v češtině: Modelování procesů jako prostředek komunikace se zákazníky
Název v anglickém jazyce: Business process modeling in a context of customer communication
Klíčová slova: Modely|kognitivní modely|business modely|business procesy|procesní modelování|procesní řízení|komunikace|BPMN
Klíčová slova anglicky: Models|cognitive models|business process modelling|process management|communication|BPMN
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 03.02.2015
Datum zadání: 03.02.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 13.02.2015
Datum a čas obhajoby: 12.09.2017 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:30.07.2017
Datum proběhlé obhajoby: 12.09.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Konceptuální modelování vyžaduje mnoho iterací a komunikaci mezi obchodními analytiky a odborníky účastnících se modelování procesů (BPM) a jejich prezentaci klientovi.
Cílem diplomové práce je na základě prozkoumané literatury, teoretických přístupů a vlastního výzkumu kriticky zhodnotit současné využívání nových médií při komunikaci s klientem v obchodním prostředí, blíže se potom zaměřit na modelování obchodních procesů.
Praktická část pomocí dotazníkového šetření zmapuje využití modelovacích nástrojů ve firmách a hloubkovými rozhovory s analytiky zjistí, jak využívané nástroje odrážejí modelovanou realitu, jak věrně jsou schopny zachytit současný stav (např. propojenost s dalšími procesy nebo komunikaci s klienty navzájem) a do jaké míry musí analytik model reality přizpůsobit logice vybraného nástroje.
Získaná data společně se závěry teoretické části práce budou podkladem pro definování slabých míst při modelování procesů a komunikace se zákazníky a stanovení vhodnosti využívaných nástrojů.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
BETZ, Stefanie, Daniel EICHHORN, Susan HICKL, Stefan KLINK, Agnes KOSCHMIDER, Andreas OBERWEIS, Ralf TRUNKO a Yu LI. In: Modellierung betrieblicher Informationssysteme. Saarbrücken, Německo: Gesellschaft für Informatik e.V. (GI), 2008, s. 13. ISBN 978-3-88579-235-2.
MANOVICH, Lev. The Language of New Media. Cabridge, USA: MIT Press, 2002. Reprint edition. ISBN 978-0262632553.
PASQUALE, Frank. The Black Box Society: The Secret Algorithms That Control Money and Information. USA: Harvard University Press, January 5, 2015, 320 s. ISBN 978-0674368279.
TUFTE, Edward R. The Cognitive Style of PowerPoint: Pitching Out Corrupts Within. 2.vydání. USA: Graphics Press, 2006. ISBN 978-0961392161.
WEST, Stephen, Ross A. BROWN a Jan C. RECKER. Collaborative business process modeling using 3D virtual environments. In: In: 16th Americas Conference on Information Systems. USA: Queensland University of Technology, 2010, s. 11. Dostupné z: http://eprints.qut.edu.au/32263/1/c32263.pdf
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK