Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv online sebemonitorovacích aplikací na motivaci uživatelů v procesu vzdělávání
Název práce v češtině: Vliv online sebemonitorovacích aplikací na motivaci uživatelů v procesu vzdělávání
Název v anglickém jazyce: The Impact of Online Self-Monitoring Applications on Motivation of Users in Education Process
Klíčová slova: vzdělávání, sebemonitorování, sebekvantifikace, motivace, autoregulace
Klíčová slova anglicky: education, self-monitoring, quantified self, motivation, self-regulation
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 28.01.2015
Datum zadání: 28.01.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 13.02.2015
Datum a čas obhajoby: 14.09.2016 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:18.07.2016
Datum proběhlé obhajoby: 14.09.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Jakub Fiala, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se bude zabývat otázkou, jakým způsobem jsou uživatelé motivováni při využívání online sebemonitorovacích aplikací ve vzdělávání. Tyto aplikace zaznamenávají průběh procesu učení uživatele a pomocí různých technik zvyšují motivaci uživatelů.
Cílem práce je zjistit, do jaké míry má sebemonitorování procesu učení pomocí online aplikací vliv na motivaci a úspěšnost vzdělávacího procesu uživatele. Nejdříve bude uvedena problematika autoregulace procesu učení a podoby rozličných online nástrojů, které tuto metodu užívají. Dále budou rozebrány různé druhy motivačních technik využívaných sebemonitorovacími aplikacemi a jejich účinnost na uživatele.
Ve druhé části bude proveden kvalitativní výzkum. Zkoumané skupině bude nabídnuta aplikace pro monitorování jejich aktivity v sebevzdělávání. S danými osobami bude poté veden hloubkový rozhovor, jehož cílem bude vyhodnotit, nakolik daná aplikace měla vliv na jejich motivaci v procesu vzdělávání.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
GOVAERTS, Sten, et al. The student activity meter for awareness and self-reflection. In: CHI'12 Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems. ACM, 2012. p. 869-884.
Chang, M.-M. (2007), Enhancing web-based language learning through self-monitoring. Journal of Computer Assisted Learning, 23: 187–196.
DABBAGH, Nada; KITSANTAS, Anastasia. Personal Learning Environments, social media, and self-regulated learning: A natural formula for connecting formal and informal learning. The Internet and higher education, 2012, 15.1: 3-8.
MILLER, Gary, et al. Leading the E-learning Transformation of Higher Education: Meeting the Challenges of Technology and Distance Education. Stylus Publishing, LLC., 2013.
Rennie, Frank a Morrison, Tara. E-learning and social networking handbook: resources for higher education. 2nd ed. New York: Routledge, 2013. 199 s.
ZIMMERMAN, Barry J. Investigating self-regulation and motivation: Historical background, methodological developments, and future prospects. American Educational Research Journal, 2008, 45.1: 166-183.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK