Šíření informací v prostředí online komunit: Příklad české foodie komunity
Název práce v češtině: | Šíření informací v prostředí online komunit: Příklad české foodie komunity |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Information spread in online communities: Example of the Czech foodie community |
Klíčová slova: | foodie, jídlo, sociální média, sociální sítě, blogy, analýza sociálních sítí, kvalitativní výzkum, Scuk |
Klíčová slova anglicky: | foodie, food, social media, social networking sites, blogs, social network analysis, qualitative research, Scuk |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Jiří Souček, DrSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 28.01.2015 |
Datum zadání: | 28.01.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 13.02.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 22.06.2016 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.04.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.06.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Tomáš Diviák, Ph.D. |
Konzultanti: | Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce si klade za cíl představit a prozkoumat jev šíření informací ve vybraných sociálních sítích na příkladu české foodie komunity. Po nastínění aktuálních konceptů teorie analýzy komunikace v sociálních sítích budou prezentovány oblíbené internetové komunikační nástroje v komunitě tzv. foodies (lidí, kteří se zabývají dobrým jídlem a vyhledáváním nových zážitků v této oblasti). Praktická část se pak zaměří na výzkum české online foodie komunity prostřednictvím analýzy sociálních sítí (SNA). Pozornost bude mimo jiné věnována srovnání hierarchie a vlastností této online komunity v prostředí jednotlivých sociálních sítí (Twitter, Instagram nebo specializovaná česká sociální síť Scuk). Součástí práce bude i kvalitativní výzkum vlivu šíření informací v online prostředí na offline prostředí - konkrétně na návštěvnost a úspěšnost gastronomických podniků. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
GOLBECK, Jennifer. Analyzing the social web. Burlington: Morgan Kaufmann, 2013. ISBN 978-012-4055-315. JENKINS, Henry, Sam FORD a Joshua GREEN. Spreadable Media: Creating Value and Meaning in a Networked Culture. Londýn: NYU Press, 2013. ISBN 978-0814743508. ROUSSEAU, Signe. Food and Social Media: You Are What You Tweet. Walnut Creek: AltaMira Press, 2012. ISBN 978-0759120433. WASSERMAN, Stanley a Katherine FAUST. Social network analysis: methods and applications. New York: Cambridge University Press, 1994. ISBN 05-213-8707-8. |