Komparace názorů studentů a učitelů na přínos odborného vzdělávání pro další uplatnění absolventů
Název práce v češtině: | Komparace názorů studentů a učitelů na přínos odborného vzdělávání pro další uplatnění absolventů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Comparison of students‘ and teachers‘ views on the contribution of vocational education to future path of the graduates |
Klíčová slova: | odborné vzdělávání, uplatnění absolventů středních odborných škol, názory studentů, názory učitelů |
Klíčová slova anglicky: | vocational education, future path of the vocational training graduates, students‘ views, teachers‘ views |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Jana Straková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 16.12.2014 |
Datum zadání: | 18.12.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 03.02.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 26.01.2016 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.01.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 26.01.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se věnuje odbornému vzdělávání v ČR, konkrétně komparaci názorů studentů a učitelů na přínos odborného vzdělávání pro další uplatnění absolventů. Zaobírá se nejdříve historickým vývojem odborného vzdělávání v ČR v evropském kontextu a také změnami v účasti ve vzdělávání v jednotlivých větvích sekundárního a terciárního školství, které proběhly po roce 1989. Dále rozebírá průběh diskuze o významu odborného vzdělávání v Evropě a postihuje současné trendy. V praktické části jsou prováděny rozhovory se studenty a učiteli středních odborných škol s cílem zjistit, do jaké míry se shodují či odlišují jejich názory na přínos a účel odborného vzdělávání. Pro empirickou část je využit kvalitativní přístup. |
Seznam odborné literatury |
Bol, T., Van de Werfhorst, H. G. 2013. Educational Systems and the Trade-Off between Labor Market Allocation and Equality of Educational Opportunity. Chicago: The University of Chicago Press. http://www.jstor.org/stable/10.1086/669122.
Český statistický úřad. 2013.Vzdělávání. ČSÚ. [Online] 2013. [Citace: 16. prosinec 2014.] http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/vzdelavani. European Commission. 2009. Education and Training 2020. 2014.http://europa.eu/legislation_summaries/education_training_youth/general_framework/ef0016_en.htm. Hanushek, Eric A., Woessmann, Ludger a Zhang, Lei. 2011.GENERAL EDUCATION, VOCATIONAL EDUCATION, AND LABOR-MARKET OUTCOMES OVER THE LIFE-CYCLE. National Bureau of Economic Research. [Online] 2011. [Citace: 16. prosinec 2014.] http://www.nber.org/papers/w17504.pdf. Karsten, Sjoerd a Majoor, Dominique. 1994.Education in East Central Europe : educational changes after the fall of communism. Münster : Waxmann, 1994. ISBN 3-89325-259-2. Pikálková, Simona, Vojtěch, Jiří a Kleňha, David. 2014.ÚSPĚŠNOST ABSOLVENTŮ STŘEDNÍCH ŠKOL VE VYSOKOŠKOLSKÉM STUDIU, PŘEDČASNÉ ODCHODY ZE VZDĚLÁVÁNÍ - 2014. Národní ústav pro vzdělávání. [Online] 2014. [Citace: 16. prosinec 2014.] http://www.nuv.cz/uploads/Vzdelavani_a_TP/VS_predcas_odchody_2014_pro_www.pdf. ReferNet. 2005.Počáteční odborné vzdělávání v České republice. refernet.cz. [Online] 2005. [Citace: 16. prosinec 2014.] http://www.refernet.cz/sites/default/files/download/pocatecni_vzdelavani_zprava.pdf. Švaříček, Roman a Šeďová, Klára. 2007.Kvalitativné výzkum v pedagogických vědách. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0. Trhlíková, Jana. 2014.PŘECHOD ABSOLVENTŮ STŘEDNÍCH ŠKOL NA TRH PRÁCE - VYBRANÉ SKUPINY MATURITNÍCH A UČEBNÍCH OBORŮ - 2014. Národní ústav pro vzdělávání. [Online] 2014. [Citace: 16. prosinec 2014.] http://www.nuv.cz/uploads/Vzdelavani_a_TP/ABSOLVENTI_SKUPINY_OBORU_pro_www.pdf. |