Vliv objektivních faktorů na rozhodování a nákupní chování spotřebitelů
Název práce v češtině: | Vliv objektivních faktorů na rozhodování a nákupní chování spotřebitelů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The influence of objective factors in decision making and consumer behavior |
Klíčová slova: | spotřební chování, nákupní rozhodování, objektivní faktory, reklama |
Klíčová slova anglicky: | consumer behavior, buying decision making, objective factors, advertisement |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Milan Rymeš, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 18.11.2014 |
Datum zadání: | 18.11.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 21.11.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 27.01.2016 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.12.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 27.01.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Iva Kirovová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Na základě rešerše odborné literatury bude zpracován přehled, vymezení a charakteristika objektivních faktorů (např. demografické údaje, sociální skupiny, kultura a dal.) ovlivňujících rozhodování o nákupu a nákupní chování spotřebitelů. Samostatná kapitola pak bude věnována i vlivu sociálních vztahů. Analyzovány a srovnány budou také dostupné výzkumy zaměřené na různé aspekty motivace spotřebního chování. Empirická část práce bude zaměřena na objektivní faktory, které mají vliv na rozhodování o koupi nového vozu. Větší pozornost pak bude věnována působení sociálních skupin na toto rozhodování, respektive nákupní chování. Cílem diplomové práce bude zjištění významu a působení sledovaných objektivních faktorů na nákupní chování a dále popis a charakteristika společenského vzorce standardu, jímž se poměřuje daný produkt či služba v rámci aktuálního životního stylu. |
Seznam odborné literatury |
HAWKINS, Del I., BEST, Roger J., CONEY, Kenneth A. Consumer behavior: Implications for marketing strategy. 4th edition. Boston: Irwin, 1989. 796 s. ISBN 0-256-06331-1. MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Vyd. 4. rozš. a přeprac. Překlad Hana Antonínová. Praha: Portál, 2009, 639 s. Expert (Grada). ISBN 978-807-3675-745. ŠTIKAR, Jiří. Psychologie ve světě práce. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2003, 461 p. Expert (Grada). ISBN 80-246-0448-5. VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3. VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8. |