Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv objektivních faktorů na rozhodování a nákupní chování spotřebitelů
Název práce v češtině: Vliv objektivních faktorů na rozhodování a nákupní chování spotřebitelů
Název v anglickém jazyce: The influence of objective factors in decision making and consumer behavior
Klíčová slova: spotřební chování, nákupní rozhodování, objektivní faktory, reklama
Klíčová slova anglicky: consumer behavior, buying decision making, objective factors, advertisement
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Milan Rymeš, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.11.2014
Datum zadání: 18.11.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 21.11.2014
Datum a čas obhajoby: 27.01.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.12.2015
Datum proběhlé obhajoby: 27.01.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Iva Kirovová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Na základě rešerše odborné literatury bude zpracován přehled, vymezení a charakteristika objektivních faktorů (např. demografické údaje, sociální skupiny, kultura a dal.) ovlivňujících rozhodování o nákupu a nákupní chování spotřebitelů. Samostatná kapitola pak bude věnována i vlivu sociálních vztahů. Analyzovány a srovnány budou také dostupné výzkumy zaměřené na různé aspekty motivace spotřebního chování.
Empirická část práce bude zaměřena na objektivní faktory, které mají vliv na rozhodování o koupi nového vozu. Větší pozornost pak bude věnována působení sociálních skupin na toto rozhodování, respektive nákupní chování.
Cílem diplomové práce bude zjištění významu a působení sledovaných objektivních faktorů na nákupní chování a dále popis a charakteristika společenského vzorce standardu, jímž se poměřuje daný produkt či služba v rámci aktuálního životního stylu.
Seznam odborné literatury
HAWKINS, Del I., BEST, Roger J., CONEY, Kenneth A. Consumer behavior: Implications for marketing strategy. 4th edition. Boston: Irwin, 1989. 796 s. ISBN 0-256-06331-1.
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Vyd. 4. rozš. a přeprac. Překlad Hana Antonínová. Praha: Portál, 2009, 639 s. Expert (Grada). ISBN 978-807-3675-745.
ŠTIKAR, Jiří. Psychologie ve světě práce. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2003, 461 p. Expert (Grada). ISBN 80-246-0448-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK