Vzdělávání dospělých v Itálii v období od roku 1945 do současnosti
Název práce v češtině: | Vzdělávání dospělých v Itálii v období od roku 1945 do současnosti |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Adult Education in Italy in the period from 1945 to the present |
Klíčová slova: | vzdělávání dospělých v Itálii|školské vzdělávání a odborná příprava dospělých|další profesní vzdělávání|vzdělávání seniorů|vzdělávání migrantů |
Klíčová slova anglicky: | adult education in Italy|education and training adults|continuing vocational training|educating the elderly|educating migrants |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Michal Šerák, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 13.11.2014 |
Datum zadání: | 13.11.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 12.12.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2018 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 24.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Martin Sycha, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem bakalářské práce je analyzovat specifika vzdělávání dospělých v Itálii v období od roku 1945 do současnosti. Na základě popisu politických, ekonomických a sociálních proměn Italské republiky po druhé světové válce, včetně širších historických souvislostí, bude nahlíženo na specifika v oblasti vzdělávání dospělých, která mj. úzce souvisí s novodobou podobou italské společnosti. Práce se bude věnovat aktuálním výzvám v oblasti vzdělávání dospělých, kterým je Itálie nucena čelit, a které se promítají do stávající formy vzdělávání dospělých. Nedílnou součástí bude náhled na vliv resp. provázanost evropské politiky s italskou národní politikou vzdělávání dospělých. V práci bude reflektován stávající systém vzdělávání dospělých v Itálii a možnosti a limity jeho dalšího směrování. Práce sleduje získání ucelenějšího obrazu o vzdělávání dospělých v Itálii, neboť toto téma doposud nebylo v české odborné literatuře komplexnějším způsobem zpracováno.
1 Celkový obraz Itálie po druhé světové válce 1.1 Politické proměny Itálie po druhé světové válce a jejich vliv na vzdělávání dospělých 1.2 Ekonomické proměny Itálie po druhé světové válce a jejich vliv na vzdělávání dospělých 1.3 Sociální proměny Itálie po druhé světové válce a jejich vliv na vzdělávání dospělých 2 Specifika vzdělávání dospělých v Itálii 2.1 Boj proti analfabetismu 2.2 Role církve 2.3 Oblastní centra vzdělávání dospělých 2.4 Program „150 hodin“ 3 Aktuální výzvy Itálie v oblasti vzdělávání dospělých 3.1 Vzdělávání žen 3.2 Vzdělávání uprchlíků 3.3 Vzdělávání seniorů 4 Vliv politiky EU na vzdělávání dospělých v Itálii 5 Možnosti a limity dalšího směrování vzdělávání dospělých v Itálii |
Seznam odborné literatury |
1. BONINI, Claudia M. L'orientamento nell'educazione degli adulti. Analisi del contesto e prospettive di sviluppo. Milano: FrancoAngeli s.r.l.,2002, 222 s. ISBN 88-464-4384-5.
2. BONVICINI, Gianni a Alessandro COLOMBO. La politica estera dell'Italia. Edizione 2011. Bologna: Societa editrice il Mulino, 2011, 223 s. ISBN 978-88-15-15024-0. 3. FARINELLI, F. Lungo il corso della vita. L´educazione degli adulti dopo le 150 ore: opportunitá a forme. Roma: Casa editrice Ediesse s.r.l., 2004, 219 s. ISBN 88-230-0593-0. 4. CHIOSSO, G. Alfabeti d´Italia. La lotta contro l´ignoranza nell´Italia unita.Torino: Societá Editrice Internazionale, 2011, 319 s. ISBN 978-88-05-07235-4. 5. GALLI DELLA LOGGIA, Ernesto. L'identità italiana. Bologna: Società editrice Il Mulino, 199 s. ISBN 978-88-15-13974-0. 6. GINSBORG, Paul. Storia d'Italia dal dopoguerra a oggi: societa e politica 1943-1988. Torino: Einaudi, 1994, XII, 622 s. ISBN 88-06-11879-x. 7. GINSBORG, Paul. L'Italia del tempo presente: Famiglia, societa civile, Stato : 1980-1996. Torino: Einaudi, c1998, XVIII, 627 s. ISBN 88-06-14595-9. 8. LANTERNARI, Vittorio. L'acculturazione e i suoi problemi: note di metodo e di orientamento. Bologna: Societa editrice, 1969, 193-215 s. 9. LUŇÁK, Petr. Západ. Spojené státy a Západní Evropa ve studené válce. Praha: Libri,s.r.o., 1997, 460 s. ISBN 80-85983-29-X. 10. MALIZIA, G., NANNI, C. Il sistema educativo italiano di istruzione e di formazione. Le sfide della societá della conoscenza e della societá della globalizzazione. Roma: Libreria Ateneo Salesiano, 2010, 256 s. ISBN 978-88-213-0739-3. 11. PALÁN, Zdeněk a Ladislav RÝZNAR. Vzdělávání dospělých a Evropa. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2000, 127 s. ISBN 80-7041-879-6. 12. PAOLIN, Giovanna a Teresa TONCHIA. Donne e fedi: quaderno 2009. Trieste: Edizioni Università di Trieste, 2009, 111 s. ISBN 978-88-8303-290-5. 13. PASOLINI, Pier Paolo, Walter SITI a Silvia DE LAUDE. Saggi sulla politica e sulla societa. 1. ed. I meridiani. Milano: Mondadori, 1999, cxiii, 1899 s. ISBN 978-88-04-45687-2. 14. PROCACCI, Giuliano. Dějiny Itálie. Vyd. 1., Dotisk 3. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2010, 495 s. ISBN 978-80-7106-721-4. 15. PRŮCHA, Jan. Vzdělávání a školství ve světě: základy mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. 1. vyd. Praha: Portál, 1999, 319 s. ISBN 80-7178-290-4. 16. ROMANO, Sergio. Guida alla politica estera italiana: da Badoglio a Berlusconi. 2da ed. Bologna: BUR Saggi, 2006, 301 s., [24] s. obr. příl. ISBN 88-17-00069-8. 17. ROMANO, Ruggiero a Corrado VIVANTI. L'industria: I problemi dello sviluppo economico. Roma: Il sole 24 ore, 2006, viii-xiii, 616 s. 18. ROMANO, Ruggiero a Corrado VIVANTI. I documenti: gente d'Italia: costumi e vita quotidiana. Milano: Il sole 24 ore, 2005, viii-xi, s. 490-1030. 19. ROMANO, Ruggiero a Corrado VIVANTI. I documenti: Istituzioni e società civile. Milano: Il sole 24 ore, 2005, VIII-IX, s. 1616-2172. 20. ZUNINO, Pier Giorgio. La Repubblica e il suo passato: il fascismo dopo il fascismo, il comunismo, la democrazia : le origini dell'Italia contemporanea. Bologna: Il Mulino, c2003, 773 s. ISBN 88-15-09536-5. |