Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vzdělávání dospělých v pojetí Cyrila O. Houlea
Název práce v češtině: Vzdělávání dospělých v pojetí Cyrila O. Houlea
Název v anglickém jazyce: Cyril O. Houle´s Concept of Adult Education
Klíčová slova: Cyril Orvin Houle, vzdělávání dospělých, vzdělávání dospělých ve Spojených státech amerických, sebe-řízené učení, motivace učících se dospělých, profesní vzdělávání
Klíčová slova anglicky: Cyril Orvin Houle, adult education, adult education in the United States of America, self-directed learning, motivation of adult learners, vocational education
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Miroslava Dvořáková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.10.2014
Datum zadání: 30.10.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 26.11.2014
Datum a čas obhajoby: 06.09.2016 13:45
Datum odevzdání elektronické podoby:29.07.2016
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Martin Kopecký, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je studie díla amerického teoretika vzdělávání dospělých Cyrila Orvina Houlea a zejména, na základě analýzy dokumentů, nalezení klíčových myšlenek autora o vzdělávání v dospělosti. Analyzovány budou zejména primární dokumenty, tedy Houleovy monografie a články, ale také sekundární zdroje zaměřující se na Houleho myšlenky a díla. Výsledkem práce bude identifikace klíčových myšlenek v Houleho díle a zamyšlení se nad jejich inspirativností pro českou andragogiku.

1 Profesní dráha Cyrila O. Houlea
1.1 Působení Cyrila O. Houlea v oblasti dalšího vzdělávání dospělých
1.2 Cena Cyrila O. Houlea
2 Klíčové myšlenky v díle Cyrila O. Houlea
2.1 Inspirační zdroje Cyrila O. Houlea
2.2 Klíčové myšlenky v díle Cyrila O. Houlea v šedesátých letech
2.3 Klíčové myšlenky v díle Cyrila O. Houlea v sedmdesátých letech
2.4 Klíčové myšlenky v díle Cyrila O. Houlea v osmdesátých a devadesátých letech
3 Další vzdělávání dospělých v Houleho pojetí
4 Myšlenky Cyrila O. Houlea jako insipirace pro českou teorii andragogiky
Seznam odborné literatury
BARTOŇKOVÁ, Hana. Foucaultovo andragogické kyvadlo. 1. vyd. Praha: MJF, 2004. 292 s. ISBN 80-86284-46-1.

BENEŠ, Milan. Andragogika. 1. vydání. Praha: Grada, 2008, ISBN 978-80-247-2580-2.

HOULE, Cyril Orvin. Continuing Learning in the Professions. 1. vyd. London: Jossey-Bass, Inc., Publishers, 1980. 390 s. ISBN 0-87589-449-6.

HOULE, Cyril Orvin. Continuing Your Education. 1.vyd. New York: McGraw-Hill Book Co., 1964. 183 s.

HOULE, Cyril Orvin. Libraries in adult and fundamental education; the report of the Malmo Seminar. Paris: UNESCO, 1951. 179 p. UNESCO public library manuals; 4. Unesco publications; 860.

HOULE, Cyril Orvin. Patterns of Learning: New Perspectives on Life-Span Education. 1.vyd. San Francisco: Jossey-Bass, Inc., Publishers, 1984. 374 s. ISBN 0-87589-597-2.

HOULE, Cyril Orvin. The Design of Education. 1. vyd. London: Jossey-Bass, Inc., Publishers, 1972. 323 s. ISBN 0-87589-125-X.

HOULE, Cyril Orvin. The Inquiring Mind. 3.vyd. Wisconsin: University of Wisconsin Press, 1963.

JARVIS, Peter. Adult and Continuing Eduaction: Theory and Practise. London: Croom Helm, 1983. 278 s.

KNOWLES, Malcolm S. Andragogy in Action: applying modern principles of adult learning. San Francisco: Jossey-Bass, 1984. 444 s. ISBN 0-87589-621-9.

KNOWLES, Malcolm S. Handbook of Adult Education in the United States. Chicago: Adults Eduacation Association of the U.S.A., 1960.

RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice.1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2.

ŠERÁK, Michal a Miroslava DVOŘÁKOVÁ. Kapitoly z teorie a praxe vzdělávání dospělých. 1. vydání. Praha: Česká zemědělská univerzita, 2009. ISBN 978-80-213-2001-7.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK