Vzdělávání dospělých v pojetí Cyrila O. Houlea
Název práce v češtině: | Vzdělávání dospělých v pojetí Cyrila O. Houlea |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Cyril O. Houle´s Concept of Adult Education |
Klíčová slova: | Cyril Orvin Houle, vzdělávání dospělých, vzdělávání dospělých ve Spojených státech amerických, sebe-řízené učení, motivace učících se dospělých, profesní vzdělávání |
Klíčová slova anglicky: | Cyril Orvin Houle, adult education, adult education in the United States of America, self-directed learning, motivation of adult learners, vocational education |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Miroslava Dvořáková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.10.2014 |
Datum zadání: | 30.10.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 26.11.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2016 13:45 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 29.07.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Martin Kopecký, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je studie díla amerického teoretika vzdělávání dospělých Cyrila Orvina Houlea a zejména, na základě analýzy dokumentů, nalezení klíčových myšlenek autora o vzdělávání v dospělosti. Analyzovány budou zejména primární dokumenty, tedy Houleovy monografie a články, ale také sekundární zdroje zaměřující se na Houleho myšlenky a díla. Výsledkem práce bude identifikace klíčových myšlenek v Houleho díle a zamyšlení se nad jejich inspirativností pro českou andragogiku.
1 Profesní dráha Cyrila O. Houlea 1.1 Působení Cyrila O. Houlea v oblasti dalšího vzdělávání dospělých 1.2 Cena Cyrila O. Houlea 2 Klíčové myšlenky v díle Cyrila O. Houlea 2.1 Inspirační zdroje Cyrila O. Houlea 2.2 Klíčové myšlenky v díle Cyrila O. Houlea v šedesátých letech 2.3 Klíčové myšlenky v díle Cyrila O. Houlea v sedmdesátých letech 2.4 Klíčové myšlenky v díle Cyrila O. Houlea v osmdesátých a devadesátých letech 3 Další vzdělávání dospělých v Houleho pojetí 4 Myšlenky Cyrila O. Houlea jako insipirace pro českou teorii andragogiky |
Seznam odborné literatury |
BARTOŇKOVÁ, Hana. Foucaultovo andragogické kyvadlo. 1. vyd. Praha: MJF, 2004. 292 s. ISBN 80-86284-46-1.
BENEŠ, Milan. Andragogika. 1. vydání. Praha: Grada, 2008, ISBN 978-80-247-2580-2. HOULE, Cyril Orvin. Continuing Learning in the Professions. 1. vyd. London: Jossey-Bass, Inc., Publishers, 1980. 390 s. ISBN 0-87589-449-6. HOULE, Cyril Orvin. Continuing Your Education. 1.vyd. New York: McGraw-Hill Book Co., 1964. 183 s. HOULE, Cyril Orvin. Libraries in adult and fundamental education; the report of the Malmo Seminar. Paris: UNESCO, 1951. 179 p. UNESCO public library manuals; 4. Unesco publications; 860. HOULE, Cyril Orvin. Patterns of Learning: New Perspectives on Life-Span Education. 1.vyd. San Francisco: Jossey-Bass, Inc., Publishers, 1984. 374 s. ISBN 0-87589-597-2. HOULE, Cyril Orvin. The Design of Education. 1. vyd. London: Jossey-Bass, Inc., Publishers, 1972. 323 s. ISBN 0-87589-125-X. HOULE, Cyril Orvin. The Inquiring Mind. 3.vyd. Wisconsin: University of Wisconsin Press, 1963. JARVIS, Peter. Adult and Continuing Eduaction: Theory and Practise. London: Croom Helm, 1983. 278 s. KNOWLES, Malcolm S. Andragogy in Action: applying modern principles of adult learning. San Francisco: Jossey-Bass, 1984. 444 s. ISBN 0-87589-621-9. KNOWLES, Malcolm S. Handbook of Adult Education in the United States. Chicago: Adults Eduacation Association of the U.S.A., 1960. RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice.1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2. ŠERÁK, Michal a Miroslava DVOŘÁKOVÁ. Kapitoly z teorie a praxe vzdělávání dospělých. 1. vydání. Praha: Česká zemědělská univerzita, 2009. ISBN 978-80-213-2001-7. |