Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Možnosti využití mentoringu ve vzdělávání a rozvoji pracovníků v organizaci
Název práce v češtině: Možnosti využití mentoringu ve vzdělávání a rozvoji pracovníků v organizaci
Název v anglickém jazyce: Possibilities of using mentoring in education and development emplyees in an organization
Klíčová slova: mentoring, mentor, mentee, mentoringový vztah, vzdělávání a rozvoj pracovníků organizace, kariérní růst
Klíčová slova anglicky: mentoring, mentor, mentee, mentoring relationship, education and development of the employees of an organisation, career growth
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Olga Běhounková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 15.10.2014
Datum zadání: 15.10.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 29.10.2014
Datum a čas obhajoby: 01.09.2016 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:02.08.2016
Datum proběhlé obhajoby: 01.09.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Mgr. Jan Gruber, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Zásady pro vypracování:
Bakalářská práce se bude zabývat analýzou možností využití mentoringu ve vzdělávání a rozvoji pracovníků v organizaci. Mentoring je jednou z metod andragogické didaktiky, která se využívá především ve vzdělávání a rozvoji pracovníků v organizaci zejména při adaptaci nových zaměstnanců, je však možné jej efektivně využít i v jiných oblastech rozvoje a vzdělávání pracovníků. Cílem práce je analyzovat a na základě této analýzy identifikovat všechny možnosti vzdělávání a rozvoje pracovníků v organizaci, ve kterých je mentoring vhodnou a efektivní metodou rozvoje a vzdělávání, a to jak na základě poznatků čerpaných z odborné literatury z oblasti vzdělávání a rozvoje pracovníků v organizaci a metod vzdělávání dospělých, především mentoringu, tak na základě provedené analýzy procesů vzdělávání a rozvoje pracovníků v organizaci.

1 Vzdělávání a rozvoj pracovníků v organizaci
1.1 Cíle, obsahy a oblasti vzdělávání a rozvoje pracovníků v organizaci
1.2 Formy vzdělávání pracovníků
1.3 Metody vzdělávání pracovníků
2 Mentoring jako metoda vzdělávání v organizaci
2.1 Mentor
2.2 Mentee
2.3 Principy mentoringu
2.4 Formy mentoringu
2.5 Přínosy a limity mentoringu
3 Analýza možností využití mentoringu ve vzdělávání a rozvoji pracovníků v organizaci
4 Identifikace možností využití mentoringu ve vzdělávání a rozvoji pracovníků v organizaci
Seznam odborné literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 789 s. ISBN 978-80-247-1407-3.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 204 s. ISBN 978-80-247-2914-5.
Belcourt, Monica a Philip C. Wright. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. 1. vyd. Praha: Grada, 1998. 243 s. ISBN 80-7169-459-2.
Brumovská, Tereza a Gabriela Málková. Mentoring: výchova k profesionálnímu dobrovolnictví. 1. vyd. Praha: Portál, 2010. 150 s. ISBN 978-80-7367-772-5.
CALDWELL, Brian J. a Earl M. A. CARTER. The Return of the mentor: strategies for workplace learning [online]. London: Falmer Press, 1993. Education policy perspectives [cit. 2014-06-04]. Dostupné z:http://site.ebrary.com/lib/natl/Doc?id=10061147.
CONNOR, Mary a Julia. POKORA. Coaching and Mentoring at work developing effective practice. 1st ed. Maidenhead: Open University Press, 2007. ISBN 9780335229604.
DALOZ, Laurent A. Mentor: guiding the journey of adult learners. Second edition with new foreword, preface, and afterword. xxxii, 286 s. ISBN 978-111-8342-848.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 233 s. ISBN 978-80-247-1457-8.
Johnson, W. Brad. The elements of mentoring [online]. 1st ed. New York: Palgrave Macmillan, 2004 [cit. 2014-06-04]. Dostupné z: http://site.ebrary.com/lib/natl/Doc?id=10124832.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 3. vyd. Praha: Management Press, 2001, 367 s. ISBN 80-726-1033-3.
MUŽÍK, Jaroslav. Didaktika profesního vzdělávání dospělých. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2005, 202 s. ISBN 80-723-8220-9.
NAKAMURA, Jeanne, David J. SHERNOFF a Charles H. HOOKER. Good mentoring: fostering excellent practice in higher education. 1st ed. San Francisco, Calif.: Jossey-Bass/John Wiley, c2009, xxvii, 303 p. Jossey-Bass higher and adult education series. ISBN 04-701-8963-0.
NOVOTNÝ, Petr. Učení pro pracoviště: prostor pro uplatnění konceptu workplace learning v českém prostředí. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 153 s. ISBN 978-802-1051-164.
Petrášová, Marta Anna, Prausová, Ilona a Štěpánek, Zdeněk. Mentorink: forma podpory nové generace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2014. 152 s. ISBN 978-80-262-0625-5.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007, 322 s. ISBN 978-80-247-1821-7.
STONE, Florence M. Coaching, counseling & Mentoring: how to choose & use the right technique to boost employee performace. 2nd ed. New York: American Management Association, c2007, vi, 230 p. ISBN 978-081-4473-856.
SHEA, Gordon F. Mentoring: how to develop successful mentor behaviors. 3rd ed. Menlo Park, Calif.: Crisp Publications, c2002, viii, 104 p. Fifty-Minute series. ISBN 15-605-2642-4.
Vodák, Jozef a Alžbeta Kucharčíková. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011. 237 s. Management. ISBN 978-80-247-3651-8.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK