Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Etické aspekty využití sociálních sítí v procesu získávání a výběru pracovníků
Název práce v češtině: Etické aspekty využití sociálních sítí v procesu získávání a výběru pracovníků
Název v anglickém jazyce: Ethical aspects of employing social networks in the recruitment process
Klíčová slova: personální řízení, internetové sociální sítě, získávání pracovníků, výběr pracovníků, etika
Klíčová slova anglicky: personnel management, social network, employee recruitment, employee selection, ethics
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Miroslava Dvořáková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.09.2014
Datum zadání: 18.09.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 29.10.2014
Datum a čas obhajoby: 17.06.2015 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.05.2015
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Mgr. Jan Gruber, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analyzovat problematiku využití sociálních sítí v procesu získávání a výběru pracovníků z etického hlediska. Předmětem zkoumání bude pohled personalistů pracujících v organizaci a pohled externích pracovníků zprostředkovatelských a poradenských společností na vybrané sociální sítě, důsledky jejich využití, chování personalistů na sociálních sítích a jejich vnímání etických limitů využití sociálních sítí v procesu získávání a výběru pracovníků. V rámci empirického kvalitativního šetření s využitím techniky rozhovoru bude srovnán pohled personalistů pracujících v organizaci s pohledem externích pracovníků zprostředkovatelských a poradenských společností a bude zkoumáno, zda se jejich stanoviska odlišují.


1 Získávání pracovníků
2 Výběr pracovníků
3 Etické aspekty získávání a výběru pracovníků
4 Sociální sítě v oblasti získávání a výběru pracovníků
5 Empirické šetření: Etické aspekty využití sociálních sítí v procesu získávání a výběru pracovníků
6 Analýza využívání vybraných sociálních sítí v procesu získávání a výběru pracovníků z pohledu personalistů a externích pracovníků zprostředkovatelských a poradenských společností
Seznam odborné literatury
ANAND, Raj. Recruiting with Social Media: Social Media's Impact on Recruitment and HR. 1st. United States of America: Que, 2010. ISBN 978-0-7897-4099-1.

ARMSTRONG, Michael. Armstrong's handbook of management and leadership: developing effective people skills for better leadership and management. 3rd ed. London: Kogan Page, 2012, x, 369 s. ISBN 978-0-7494-6552-0.

BAUMAN, Zygmunt a David LYON. Tekutý dohled. Vyd. 1. Olomouc: Broken Books, 2013, 150 s. ISBN 978-80-905309-1-1.

DAVISON, H. Kristl, Catherine MARAIST a Mark N. BING. Friend or Foe? The Promise and Pitfalls of Using Social Networking Sites for HR Decisions. Journal of Business and Psychology [online]. 2011, č. 26. Dostupné z: http://link.springer.com/article/10.1007/s10869-011-9215-8#page-1

CHAUHAN, Rahul S., M. Ronald BUCKLEY a Michael G. HARVEY. Facebook and personnel selection: What’s the big deal?. Organizational Dynamics [online]. 2013, č. 42, 126—134. Dostupné z:http://www.sciencedirect.com/science/journal/00902616/42/2

KADLEC, Josef. People as Merchandise: Crack the code to Linkedin Recruitment. LinkedIn. 2013. ISBN 978-80-260-4174-0.

KLUEMPER, Donald H. Social Network Screening: Pitfalls, Possibilities, and Parallels in Employment Selection. Emerald Group Publishing Limited [online]. 2013, Volume 12. Dostupné z:http://www.emeraldinsight.com/books.htm?chapterid=17094233

KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 215 s. ISBN 978-80-247-2497-3.

LORY, Beth E.H. Using Facebook to Assess Candidates During the Recruiting Process: Ethical Implications.NACE Journa [online]. 2010, September. Dostupné z:http://www.career.umn.edu/pdf/NACE_Facebook_Article_September_2010.pdf

PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2010. 181 s. ISBN 978-80-245-1742-1.

SMITH, William aDeborahKIDDER. You’ve been tagged! (Then again, maybe not): Employers and Facebook. Business Horizons [online]. 2010, č. 53, 491—499. Dostupné z:http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0007681310000625

WARNING, Renee L. a F. Robert BUCHANAN. Social Networking Web Sites: The Legal and Ethical Aspects of Pre-Employment Screening and Employee Surveillance. Journal of Human Resources Education [online]. 2010, Vol. 4, No. 2. Dostupné z: https://journals.troy.edu/index.php/JHRE/article/view/60
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK