Komparace institucionálního zabezpečení vzdělávání seniorů v České republice a Španělském království
Název práce v češtině: | Komparace institucionálního zabezpečení vzdělávání seniorů v České republice a Španělském království |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Comparison of institutionalization of senior education between the Czech Republic and Kingdom of Spain |
Klíčová slova: | vzdělávání seniorů, institucionální zabezpečení, univerzita třetího věku, senioři |
Klíčová slova anglicky: | elderly education, institutionalization, university of the third age, elderly people, older adults |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Michal Šerák, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 17.09.2014 |
Datum zadání: | 17.09.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 22.12.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 03.02.2016 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.01.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 03.02.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Helena Záškodná, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce si klade za cíl komplexně porovnat institucionální zabezpečení vzdělávání seniorů v České republice a Španělském království. Nejprve je pozornost věnována obecným východiskům vztahujícím se k problematice vzdělávání seniorů a jsou vysvětleny pojmy stáří, stárnutí, senior, koncepce celoživotního vzdělávání a dále představeny základní přístupy ve vzdělávání seniorů. Dále práce popisuje současný stav institucionálního zabezpečení seniorské edukace v České republice a ve Španělském království, který je poté komparativní metodou porovnán a zhodnocen z hlediska kritérií státní podpory v podobě financování a legislativního zabezpečení seniorské edukace, její dostupnosti a jejího obsahu.
Osnova: 1 Vzdělávání seniorů 1.1 Stáří a stárnutí 1.2 Senior 1.3 Koncepce celoživotního učení 1.4 Přístupy ve vzdělávání seniorů 1.4.1 Edukace seniorů 1.4.2 Preseniorská edukace 1.4.3 Proseniorská edukace 2 Institucionalizace vzdělávání seniorů v České republice 2.1 Senioři v České republice 2.2 Organizace zajišťující vzdělávání seniorů v České republice 3 Institucionalizace vzdělávání seniorů ve Španělsku 3.1 Senioři ve Španělsku 3.2 Organizace zajišťující vzdělávání seniorů ve Španělsku 4 Komparace institucionalizace vzdělávání seniorů v České republice a Španělsku 4.1 Obecná situace a podmínky vzdělávání seniorů 4.2 Srovnání úrovně institucionálního zabezpečení vzdělávání seniorů dle zvolených kritérií |
Seznam odborné literatury |
CABEDO MAS, Alberto. La educación permanente : la Universidad y las personas mayores. Castelló de la Plana: Universitat Jaume I, 2012, 431 s. ISBN978-84-8021-732-3.
ČORNANIČOVÁ, Rozália a Anna PETŘKOVÁ. Gerontagogika: úvod do teorie a praxe edukace seniorů. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004, 92 s. ISBN 978-80-244-0879-8. BERMEJO GARCÍA, Loudres. Envejecimiento activo y actividades socioeducativas con personas mayores : guía de buenas prácticas.Buenos Aires: Editorial Médica Panamericana, 2010, 333 s. ISBN 978-84-9835-308-2. El sistema educativo espaňol. Madrid: CIDE, 2000. 441 s. ISBN 84-369-3428-8. HAŠKOVCOVÁ, Helena. Fenomén stáří. 2. vyd. Praha: Havlíček Brain Team, 2010, 369 s. ISBN 978-80-87109-19-9. KOCIANOVÁ, Renata a Miroslava DVOŘÁKOVÁ. Vzdělávání a rozvoj seniorů. Praha: UK v Praze, Filozofická fakulta, 2013, 107 s. ISBN 978-80-7308-469-1. Madridský plán a jiné strategické dokumenty. Praha: Pro Gerontologické centrum vydalo EV public relations, 2007, 111 s. ISBN 978-80-254-0174-3. MÜHLPACHR, Pavel. Gerontopedagogika. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 203 s. ISBN 978-80-210-5029-7. SAÉZ CARRERAS, Juan. Educación y aprendizaje en las personas mayores. Madrid: Dykinson, 2003, 292 s. ISBN 84-9772-037-7. ŠERÁK, Michal. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál, 2009, 208 s. ISBN 978-80-7367-551-6. |