Audiovizuální performance v kontextu digitálního prostředí
Název práce v češtině: | Audiovizuální performance v kontextu digitálního prostředí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Audiovisual performance in the context of digital environment |
Klíčová slova: | audiovizuální performance, technický obraz, pohyblivý obraz, VJing, live cinema, software, hudební klip, digitální média |
Klíčová slova anglicky: | audiovisual performance, technical image, moving image, VJing, live cinema, software, music video, digital media |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 08.09.2014 |
Datum zadání: | 08.09.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 16.09.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 15.09.2016 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.07.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.09.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Denisa Kera, Ph.D. |
Konzultanti: | Mgr. Dita Malečková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem diplomové práce je popsat principy současné audiovizuální performance se zaměřením na její algoritmickou povahu. Text popíše moderní směry současné audiovize a zasadí je do historického kontextu umění pohyblivých obrazů. Důraz zde bude kladen především na vizuální složku díla a na související aspekty, které do propojení zvuku a obrazu přináší digitální prostředí. Záměrem práce je tedy představit nové přístupy k tvorbě videa, kdy je obraz vznikající v reálném čase chápán jako propojení záměru autora a programového kódu. Předběžná osnova práce 1. Úvod 2. Filozofické chápání obrazu 3. Historický vývoj audiovize 4. Algoritmus jako základ digitálního média 5. Současné formy audiovizuální performance 6. Softwarové nástroje 7. Závěr Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
Live Visuals. L. Aceti, S. Gibson, and S. Müller Arisona (volume eds). Ö. Sahin (ed.). Special Issue. Leonardo Electronic Almanac (LEA), Volume 19(3), MIT Press. 2013. ISBN 978-1-906897-22-2. MANOVICH, Lev. Software takes command: extending the language of new media. New York: Bloomsbury, 2013. ISBN 978-162-3567-453. NAUMANN, Edited by Dieter Daniels and Sandra a With Jan THOBEN. Audiovisuology: compendium. Trade ed. Köln: König, 2010. ISBN 38-656-0686-5. SPINRAD, Paul. The VJ book: inspirations and practical advice for live visuals performance. Los Angeles, CA: Feral House, c2005, 221 p. ISBN 19-325-9509-0. LUND, Hrsg. Cornelia Lund; Hrsg. Holger. Audio - visual: On Visual Music |