Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Škola jako centrum komunity - realita a možnosti rozvoje komunitního vzdělávání
Název práce v češtině: Škola jako centrum komunity - realita a možnosti rozvoje komunitního vzdělávání
Název v anglickém jazyce: School as a Community Center - the Reality and Possibilities of Development of Community Education
Klíčová slova: lokální komunita, škola jako společenské centrum, spolupráce, komunitní práce, celoživotní vzdělávání, případová studie
Klíčová slova anglicky: local community, school as a community center, cooperation, community work, lifelong learning, case study
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 02.09.2014
Datum zadání: 02.09.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 22.09.2014
Datum a čas obhajoby: 24.06.2015 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:10.05.2015
Datum proběhlé obhajoby: 24.06.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Téma práce vyvěrá z potřeby reflektovat realitu nového alternativního pojetí školy jako komunitního centra na území České republiky. Práce srovnává tento model s tradičním pojetím školy a modely komunitního vzdělávání ve vybraných zahraničních zemích. Cílem práce je prostřednictvím analýzy vybrané literatury, metodických dokumentů, studií, dobré praxe a vlastní případové studie popsat a kriticky nahlédnout současnou praxi komunitního vzdělávání u nás a navrhnout možnosti dalšího rozvoje.
Předběžná osnova práce:
- Současné trendy biodromální edukace
- Vývoj konceptu komunitního vzdělávání u nás a v zahraničí
- Teoretické principy školy jako komunitního centra
- Vztah komunity a školy v současné praxi
- Aktuální otázky implementace komunitního vzdělávání u nás
- Případová studie
Seznam odborné literatury
FRIČ, Pavol. Tři tváře komunitního dobrovolnictví: neformální pomoc, organizovaná práce a virtuální aktivismus. Praha: Agnes, Hestia, 2012. 137 s. ISBN 978-80-903696-9-6.
LAUERMANN, Marek. MŠMT. Analýza připravenosti prostředí v ČR a možností rozvoje komunitních škol. Brno, 2008.
MATOUŠEK, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2008. 384 s. ISBN 978-80-7367-502-8.
MURPHY, Kamila; NOVÁK, Tomáš. Příručka profesního rozvoje koordinátora komunitního vzdělávání. Praha: Nová škola o. p. s., 2005. 58 s. ISBN 80-903631-1-3.
VIK, Vladislav. Jak zavést komunitní vzdělávání do školy. Praha: Nová škola o. p. s., 2007. 24 s. ISBN 80-903631-6-4.
www.communityschools.org
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK