Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Situace a potřeby cizinců s dětmi s postižením žijících v ČR
Název práce v češtině: Situace a potřeby cizinců s dětmi s postižením žijících v ČR
Název v anglickém jazyce: The situation and needs of foreigners with children with disabilities living in the Czech Republic
Klíčová slova: děti s postižením|tělesné postižení|mentální postižení|autismus|rodina|cizinci|sociální služby|zrakové postižení
Klíčová slova anglicky: children with disabilities|family|foreigners|social services|visual impairment|physical disability|intellectual disability|autism
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální práce (21-KSOCP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Eva Dragomirecká, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 29.07.2014
Datum zadání: 29.07.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 28.11.2014
Datum a čas obhajoby: 01.02.2018 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:21.12.2017
Datum proběhlé obhajoby: 01.02.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Daniela Vodáčková
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tato diplomová práce se bude zabývat situací a potřebami cizinců žijících v ČR, kteří mají dítě s postižením. Budu se zajímat především o to, jak se tito lidé dostávají k sociálním službám, které by jim v jejich situaci mohly pomoci (např. raná péče), kde o nich hledají informace, do jaké míry je využívají a zda existují nějaké jazykové či kulturní bariéry, které jim ve využívání těchto služeb brání. Tyto otázky budu zkoumat pomocí kvalitativních metod, půjde zejména o rozhovory se samotnými rodiči a sociálními pracovníky, kteří s nimi spolupracují.

1 ÚVOD
2 CÍLE, METODY – kvalitativní metody, rozhovory s rodiči a sociálními pracovníky
3 TEORETICKÁ ČÁST
- cizinci v ČR – jací tu nejčastěji žijí, jaké mají problémy, komunikační a kulturní bariéry
- postižení dítěte – jednotlivé typy (tělesné, mentální + PAS, smyslové), reakce rodiny, srovnávání se se situací
- nabízené soc. služby pro rodiny s dětmi s postižením
4 PRAKTICKÁ ČÁST
- výsledky rozhovorů s rodiči
- výsledky rozhovorů se soc. pracovníky
5 ZÁVĚR
Seznam odborné literatury
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2012.
VAGNEROVÁ, M., KREJČOVÁ, L., STRNADOVÁ, I. Náročné mateřství: Být matkou postiženého dítěte. Praha: Karolinum, 2009.
CHVÁTALOVÁ, H. Jak se žije dětem s postižením. Praha: Portál, 2001.
FITZNEROVÁ, I. Máme dítě s handicapem. Praha: Portál, 2010.
MATOUŠEK, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: SLON, 1997.
SORIANO, V. Raná péče : Analýza situace v Evropě. Brusel: Evropská agentura pro rozvoj speciální pedagogiky, 2005.
ŠIŠKOVÁ, T. Menšiny a migranti v České republice: My a oni v multikulturní společnosti 21. století. Praha: Portál, 2001.
DRBOHLAV, D. a kol. Migrace a (i)migranti v Česku: kdo jsme, odkud přicházíme, kam jdeme?. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2010.
NOVÝ, I., SCHROLL-MACHL, S. Spolupráce přes hranice kultur. Praha: Management Press, 2005.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK