Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Hudební etnografie kreativniho kolektivu SDBS
Název práce v češtině: Hudební etnografie kreativniho kolektivu SDBS
Název v anglickém jazyce: Musical ethnography of the creative collective SDBS
Klíčová slova: hudební etnografie, „sdbs“, komunita, událost, DIY, dočasná autonomní zóna, hudební intenzita, otupování smyslového vnímání, anestetizace vědomí
Klíčová slova anglicky: musical etnography, „sdbs“, community, event, DIY, temporary autonomous zone, the intensity of music, dulling of sensory perception, the anesthetization of consciousness
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav hudební vědy (21-UHV)
Vedoucí / školitel: Mgr. Vít Zdrálek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 24.06.2014
Datum zadání: 10.09.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 24.09.2014
Datum a čas obhajoby: 07.09.2015 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:30.06.2015
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Matěj Kratochvíl, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Tereza Havelková, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Předmětem bakalářské práce je výzkum nezávislé pražské komunity zabývající se pořádáním festivalů a promotérskou činností. Skupina se pohybuje na alternativní scéně několik let a její záběr protíná široké spektrum hudebních žánrů s důrazem na psychedelické hudební žánry (psychedelic rock, stoner rock, psychedelic blues, psychedelic jazz atd.). Snahou sdbs je vytvářet svépomocí (skrze koncept „Do it yourself“) unikátní a holisticky pojaté události. V rámci pořádaných akcí se soustředí na reflexi společensko-politických témat, jakými jsou např. různé druhy netolarance (vůči náboženství a lidské spiritualitě, mystice, k životnímu stylu atd.) a snaží se vytvořit a stmelit kulturu v ČR okolo žánrů, které propaguje, a navázat pevnější spolupráci s ostatními promotérskými skupinami v Praze i mimo ni (spolupracuje např. s promotérskou skupinou „][„). Mým cílem bude z pozice insidera sledovat a analyzovat aktivitu a vnitřní fungování komunity: Jakou kulturu kolektiv formuje a jaký vliv má jeho činnost na tu stávající? Jak se skupině sdbs daří udržet komunitní rozměr pořádaných akcí, aniž by došlo k organizačnímu vyčerpání a komercionalizaci? Jaké prostředky k tomu využívá a jaké koncepty a myšlenkové směry ve svém přístupu reflektuje? Jak důležitá je pro aktivity skupiny myšlenková a hodnotová základna, ze které vychází (koncept umění, intersubjektivita atd.)? Pro potřeby bakalářské práce budu využívat metody etnomuzikologie (zúčastněné a nezúčastněné pozorování, rozhovory atd.) a přístupy kulturní analýzy.
Seznam odborné literatury
Gregory F. Barz (ed.), Timothy J. Cooley (ed.), Shadows in the Field: New Perspectives for Fieldwork in Ethnomusicology, 2. vyd., New York: Oxford University Press 2008.
Graham St. John (ed.), The Local Scenes and Global Culture of Psytrance, Routledge: Chapman & Hall 2011.
Zuzana Jurková a kol., Pražské hudební světy, Praha: Karolinum 2014.
Jean-Claude Kaufmann, Chápající rozhovor, Praha: Sociologické nakladatelství SLON 2010.
Marta Kolářová (ed.), Revolta stylem: Hudební subkultury mládeže v České republice, Praha: Sociologické nakladatelství SLON 2012.
George McKay, DiY Culture: Party & Protest in Nineties Britain, London and New York: Verso, 1998.
Charles Allen Mueller, The Music of the Goth Subculture: Postmodernism and Aesthetics, disertační práce, Florida State University 2008.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK